سعید باقری قائم مقام و عضو موظف هیئت مدیره شرکت تجلی در خصوص تفاوت نحوه تقسیم سود شرکت پروژه محور با شرکت های در حال بهره برداری گفت:

در این خصوص قابل ذکر است تفاوت خاصی بین تقسیم سود شرکتهای پروژه محور با شرکت در حال بهره­ برداری وجود ندارد و همه شرکتها طبق قانون تجارت و تصمیمات متخذه در مجمع عمومی عادی سالیانه، نسبت به تقسیم سود اقدام می­نمایند. نکته­ای که در شرکتهای سهامی پروژه قابل توجه می­باشد اینست که شرکتهای پروژه محور بدلیل اینکه در ابتدای مسیر فعالیت خود صرفاً صاحب پروژه ­های در حال اجرا می­باشند بدیهی است در سنوات اولیه و قبل از بهره ­برداری از پروژه، سود عملیاتی برای تقسیم ندارند.

اما از طرف دیگر با پیشرفت پروژه، قیمت سهام اینگونه شرکتها با توجه به درصد پیشرفت رشد خواهد داشت و سهامداران شرکتهای سهامی پروژه از طریق افزایش ارزش سهم خود، سود یا بازدهی خواهند داشتند. بعبارتی دیگر سود یا بازدهی از طریق Capital Gain حاصل خواهد شد. البته شایان ذکر است شرکتهای پروژه محور بعد از گذشت مدتی توأمان مالک پروژه­های در حال بهره­برداری و قبل از بهره­برداری خواهند بود که در این صورت سود سهامداران عبارت خواهد بود از مجموع سود تقسیمی و افزایش ارزش بهای هر سهم.

 گزارش از روابط عمومی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت × 1 =