تاثیر مثبت عرضه کالاها در بورس کالا بر شرایط سهام شرکت‌ها

محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به افزایش تنوع عرضه محصولات در بورس کالای ایران طی ماه‌های اخیر گفت: شرکت‌های بورسی که محصولاتشان را در بورس کالای ایران عرضه می‌کنند، در واقع بستری رقابتی را برای فروش محصولات خود انتخاب کرده اند که این موضوع در رشد بازدهی شرکت‌ها و به دنبال آن بهبود شرایط سهام شرکت‌ها اثر مثبتی خواهد داشت. محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مزایای عرضه محصولات شرکت ها در بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: براساس قانون، شرکت هایی که بتوانند محصولات خود را از طریق سازوکار بورس کالا عرضه کنند، کالای آن شرکت ها از شمول قیمت گذاری و برخی دیگر از مداخلات خارج خواهد شد.

انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار برای نخستین بار

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار صورت‌های مالی تصویب شده سال ۹۹ سازمان بورس و اوراق بهادار برای مشاهده عموم خبر داد و گفت: در راستای ارتقای شفافیت، صورت های مالی تصویب شده سال گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار برای نخستین بار، برای مشاهده عموم مردم و فعالان بازار منتشر خواهد شد. به گفته دهقان دهنوی علاوه بر منابع واریزی به صندوق تثبیت، سود سنوات گذشته صندوق نیز از سوی سازمان بورس دریافت نشده  و در جهت حمایت از بازار  و صرف حمایت از بازار شده است.

کنترل تورم با هدایت نقدینگی به بورس در جهت افزایش تولید و اقتصاد ملی

عضو هیات مدیره بورس تهران به رشد بورس و کنترل تورم اشاره کرد و اظهار داشت: رابطه رشد بورس با تورم نیازمند بررسی در مدل‌های اقتصادی و اقتصاد سنجی می‌باشد تا بتوان به صورت علمی در این خصوص اظهار نظر کرد. در پی خروج آمریکا از برجام و به دنبال آن افزایش نرخ ارز از یک سو و افزایش حجم نقدینگی و رشد پایه پولی در کشور از سوی دیگر انتظارات تورمی را نزد همگان افزایش داد. مهدی امیری ادامه داد: در آن مقطع حساس زمانی بازار سرمایه توانست با جذب بخش قابل توجهی از حجم نقدینگی موجود در سطح کشور از رشد تساعدی کالاها جلوگیری کند، لکن عارضه‌ای که در این خصوص شکل گرفت رشد تقاضای خرید سهام شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن شرایط بنیادی و سودآوری بود.

انتشار صورت­‌های مالی سازمان بورس، ریل­‌گذاری جدید در بازار سرمایه

عضو سابق شورای عالی بورس اظهار کرد: تمام قوانین و مقررات بازار سرمایه در جهت شفافیت است و شرکت هایی که در بورس پذیرفته شده اند، باید بالاترین درجه شفافیت را داشته باشند، از این رو فعالان بازار و به طورکلی عموم مردم توقع دارند، نهاد ناظر بازار سرمایه که خود سر منشا شفافیت است، شفافیت را اجرا کند. به گفته شاهین چراغی، انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام خوبی در جهت تقویت شفافیت در بازار سرمایه است و می‌­توان از آن به عنوان یک ریل‌گذاری جدید در بازار سرمایه یاد کرد.

دولت بعدی ریسک بازار نیست/ هماهنگی قوا، راه توسعه بازارسرمایه

به گفته علیرضا عسگری مارانی، جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد قابل قیاس با گذشته نیست و نگاه کل نهادهای کشور به آن معطوف است و نقطه کلیدی برنامه های اقتصادی است. بنابراین قوانین مجلس و نگاه قوه قضاییه نقشه راه بازار سرمایه در دولت بعدی است. به این ترتیب هر فردی که سکاندار دولت بعدی باشد، باید براساس جایگاه بازارسرمایه در بودجه مصوب و برنامه توسعه عمل کند. در این شرایط نگرانی برای سرمایه گذاران بورسی وجود ندارد. این کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه امیدوارم نامزدها به بازارسرمایه نگاه ایده آلیست و شعارگونه نداشته باشند، افزود: در روزهای آینده اثر تصمیمات نمایندگان خانه ملت بر صنایع فعال بازارسرمایه بسیار مهمتر از نقش دولت آینده است.

استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس درج می‌شوند

معاون پذیرش فرابورس ایران درباره آخرین وضعیت پذیرش دو شرکت استقلال و پرسپولیس در فرابورس شفاف‌سازی کرد و خبر داد: در حال حاضر استقلال و پرسپولیس در حال طی کردن مسیر ثبت این شرکت‌ها نزد سازمان بورس و اوراق بهادار هستند و بعد از آن، نماد معاملاتی آنها در بازار پایه فرابورس درج خواهد شد. به گفته اسماعیل‌زاده طی جلسات مشترک برگزارشده با وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی، مقرر شده است که این شرکت‌ها با توجه به سهامی عام بودن و مصوبه شورای عالی بورس، در بازار پایه فرابورس درج شوند و از این طریق سهام آنها برای عموم مردم ارائه شود.

فراخوان سازمان بورس و اوراق بهادار برای صدور مجوز تأسیس شرکت کارگزاری

سازمان بورس و اوراق بهادار، فراخوانی را به منظور صدور مجوز تأسیس شرکت کارگزاری صادر کرد. به موجب اختیارات حاصله از بندهای ۲ و ۶ مادۀ ۷ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ۱۳۸۴ و به منظور توسعه و تقویت جایگاه نهادهای مالی در بازار سرمایه و ارائه خدمات بهتر به سرمایه گذاران در بازار سرمایه، با توجه به تقاضای فعالان بازار سرمایه در خصوص تاسیس شرکت کارگزاری، دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری (پیوست شماره ۱ فراخوان) در تاریخ دهم خردادماه ۱۴۰۰ به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید. کلیه متقاضیان تأسیس شرکت کارگزاری می توانند درخواست‌های خود را بر اساس دستورالعمل مذکور جهت بررسی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

معرفی برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا خرداد 1400

سامانه هوشمند رتبه ‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری پردازش اطلاعات مالی پارت، بر اساس آخرین اطلاعات مربوط به پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، برترین صندوق­‌های سرمایه ‌گذاری را مشخص کرد. صندوق های سرمایه گذاری آسمان خاورمیانه سبدگردان آسمان، سپهر اندیش نوین تامین سرمایه نوین و تجربه ایرانیان کارگزاری بانک آینده به ترتیب رتبه اول تا سوم گروه صندوق های مختلط را به خود اختصاص داده اند.

پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = ده