امیرحسین نادری پس از حضور 23 ساله دربخش معدن و صنعت فولاد راهی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات شد تا با کوله باری از تجربه چشم انداز این شرکت را محقق کند.

تیتر 20- حوزه صنایع معدنی به ویژه فولاد در ماه های اخیر با تغییرات مدیریتی بسیاری مواجه بود. این در حالی است که دولت در ماه های پایانی کار خود قرار دارد و چنین تغییراتی ممکن است موقتی و کوتاه مدت باشد.
اما با این حال امیرحسین نادری سکان دار شرکت مهم سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات شد. البته سوابق وی حاکی از خوش نامی اش در بخش معدن و صنایع معدنی به ویژه صنعت فولاد است.
انتصاب نادری در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات از دو دیدگاه قابل بررسی است، دیدگاه اول نادری با سوابق مدیریتی در حوزه فولاد و دیدگاه دوم شرکت توسعه معادن فلزات که سهامدار بسیاری از شرکت های نامدار بخش معدن است.
تجربه گذشته نادری می تواند تحقق اهداف توسعه معادن فلزی را سرعت بخشد. ریاست  در راس شرکت های صنعتی و بورسی یا حضور در هیات مدیره آنها حاکی از آن است که امروز نادری می داند توسعه معادن فلزات چه چیزی از بخش معدن می خواهد و قرار است به کجا برسد.
از سویی دیگر سوابق حضور در شرکت های بورسی نیز می تواند سهامداران «ومعادن» را به وضعیت این نماد در بورس امیدوار کرده و به نوعی میزان استقبال از این سهم را افزایش دهد. زیرا نادری می داند باید با چه دست فرمانی در مسیر حرکت کرده تا جایگاه شرکت با مانعی همراه نشود.
همچنین حضور نادری در مجموعه هایی همچون شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خراسان، ذوب آهن اصفهان، فولاد تاراز، فولاد متیل، معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد هرمزگان ، می تواند عملکرد توسعه معادن را بیش از گذشته تقویت کند.  وی همچنین بعنوان مشاور رئیس هیأت عامل در سازمان ایمیدرو فعالیت داشته است.
درواقع سابقه 23 ساله نادری در بخش های مختلف معدن و فولاد باعث می شود شرکت توسعه معادن و فلزات آینده درخشان تری را برای خود متصور باشد.
به هر حال حضور وی در معاونت اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه آن هم به مدت 10 سال، حاکی از آن است که نگاه مدیر جدید شرکت توسعه معادن و فلزات اقتصاد محور و برپایه توسعه پایدار خواهد بود.
از سویی دیگر شرکت توسعه معادن و فلزات که امروز حضور پررنگی در میان سهامداران شرکت های معدنی و فولادی دارد و حضور مدیری با تجربه همچون نادری بر سرعت توسعه پروژه ها می افزاید .
درواقع سکان هدایت شرکت مهمی در دست نادری قرار گرفته است.بدون شک نقش این شرکت در حوزه معدن و صنایع معدنی نقش پررنگی است و نمی توان خیلی راحت برای تغییر مدیریتی آن تصمیم گرفت.
مدیرانی که در سال های اخیر هدایت این مجموعه را بر عهده داشتند با نگاهی به روز سعی بر توسعه فعالیت ها در کنار بحث ارتقای تکنولوژی پروژه ها را جلو بردند. این موضوع را می توان در عملکرد گذشته این شرکت نیز مشاهده کرد. در نتیجه  قرار گیری در راس چنین شرکتی چندان کار آسانی نخواهد بود.
البته نگاه نادری در حوزه تکنولوژی با توجه به اقدامات صورت گرفته در شرکت ملی فولاد نیز نشان می دهد، در این مجموعه نیز به دنبال ارتقای تکنولوژی و توسعه ساخت داخل خواهد بود.
توسعه معادن و فلزات در نظر دارد به برترین  شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی با سرمایه گذاری محوری در اکتشاف و استخراج معادن و فرآوری مواد معدنی تبدیل شده و نقش مهمی در توسعه و بازرگانی بخش معدن ایفا کند.
امروز بخش معدن و صنایع معدنی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور شرکت هایی همچون توسعه معادن و فلزات است تا با سرمایه گذاری و ارائه خدمات فنی و مهندس بهره وری در این بخش را افزایش دهد. حال شرکت توسعه معادن و فلزات با مدیریت جدید خود سعی بر افزایش سوددهی دارد تا با رضایت هرچه بیشتر سهامداران سرمایه مورد نیاز برای بخش معدن را تامین کند. درواقع اصلی ترین نکته برای مدیریت این مجموع نگاه اقتصادی مدیر آن است که به تحقق سایر اهداف ختم خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = هفت