مدیرعامل تجلی توسعه معادن و فلزات در گفتگو با بورس 24 خبر داد:
همه معادن و ماشین آلات تجلی  تجدید ارزیابی می‌شوند
علی اکبری گفت: دارایی های تجلی اعم از معادن، پروانه های اکتشاف،  بهره برداری به همراه ماشن آلات حفاری و اکتشاف شناسایی شده و مسیر قانونی ارزش گذاری را طی می کند.
بورس 24- مرتضی علی اکبری مدیرعامل تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به سیاست های سازمان بورس و اواق بهادار در خصوص تجدید ارزیابی املاک و دارایی های شرکت ها به بورس 24 اظهار داشت: تجلی برنامه هایی برای این منظور داشته و حتی به بررسی و ارزش گذاری برخی دارایی ها اقدام کرده است.
وی ادامه داد: تجلی دارای پروژه‌ها و چند دارایی منفک بهم بوده و چند پروژه در حال اجرا نیز دارد.
ارزیابی طرح های تجلی با دلار ۲۰ هزار تومانی …
وی با تاکید بر درصدهای مختلف ارزشمندی  طرح ها افزود: ارزیابی ورود به این طرح ها با دلارهای ۱۸ الی ۲۱ هزار تومان بود و اکنون ارزش آنها به   بیش از دو برابر قیمت رسیده است.
علی اکبری با اشاره بر اینکه  تجدید ارزیابی تجلی بر دارایی‌های سهام پروژه است گفت:  شرکت‌هایی نیزتحت مالکیت بوده که ماشین آلات معدنی و حفاری را با فیمت پایین تر از امروز خریداری کرده اند از سویی دیگر تجلی در شرکت معدن کار نیز ماشین آلات بسیاری دارد.همچنین در  شرکت اکتشافی نیز ماشین آلات حفاری دارد.
مدیرعامل تجلی با تاکید بر 7 پروانه معدنی اعلام کرد: این شرکت  ۱۷ الی ۱۸ پروانه اکتشاف نیز در اختیار دارد و 2 پروانه بهره‌برداری نیز در حال اخذ بود  که نیازمند طی شده روند ادارای و قانونی برای اخذ و گواهی کشف است.
وی تمامی این پروانه ها را دارای ارزشمندی در تجدید ارزیابی دارایی ها دانست و گفت: دارایی تجلی سه گروه می شود که ارزشمندی کنونی آنها  با قیمت تمام شده فاصله بسیاری دارد.
تجلی هم تجدید ارزیابی می‌دهد
علی اکبری اقدامات انجام شده به منظور تجدید ارزیابی دارایی ها را  ۵ الی ۶ ماه گذشته عنوان کرد و افزود: این مهم طولانی مدت بوده و ملزم به طی شده فرایند اداری بوده که با کندی همراه شد اما با نظر و  اقدامات سازمان بورس این مهم  به سرانجام خواهد رسید.
وی تاکید کرد: تجلی هم اکنون آمادگی مطلوبی برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها و طبقه معادن وماشین آلات داشته به طوری که مشکلی در روند اجرا دیده نمی شود و حتی طی مذاکراتی با سهامدار عمده، موافقت این بخش نیز به دست آمده است.
علی اکبری  گفت: با توجه به هلدینگ بودن تجلی، برای تجدید ارزیابی نیاز به بررسی زوایای گوناگون بوده ولی باید سرعت کار اجرایی افزایش یابد.
وی بصورت  تخمینی در  ارزش دارایی‌های کنونی این هلدینگ گفت: می توان ارزش کل دارایی ها را با نرخ برابری دلار ۵۰ هزار تومان بیشتر از دو برابر ارزش گذاری را شاهد بود
مدیرعامل تجلی  تصریح کرد: تمامی دارایی ها قابل ارزش گذاری و عرضه بوده که با نظر کارشناسان دادگستری تعیین می شود و سازمان نیز به عنوان نهاد ناظر می‌تواند بر این روند کنترل داشته باشد.
۱۵۰ درصد بازدهی تجلی در دو سال
علی اکبری با اشاره بر پذیره نویسی تجلی توسعه معادن و فلزات در آذرماه 2 سال گذشته ادامه داد: نماد و سهم تجلی به عنوان بزرگترین شرکت پروژه محور در این بازه زمانی که  بازار سرمایه شرایط خوبی را تجربه نکرد؛ توانست ۱۵۰ درصد و سالانه ۷۵ درصد بازدهی داشته باشد
وی افزود: با توجه بر اینکه پیش بینی می‌شود بازار سرمایه در نقطه ارزندگی خوبی قرار دارد  بنابراین طی چند هفته و ماه‌هایی آتی، تجلی ارزندگی خوبی را برای سهامدارانش به ارمغان خواهد آورد و با تاکید بر حفظ ارزش خود در بازه قیمت 220 الی 260 تومانی در نوسانات و روزهای منفی، در بهترین شرایط نیز می‌تواند رشد حداکثری نیز مورد انتظار است.
خالص ارزش دارایی‌های تجلی زیر ۵۰ درصد …
مدیرعامل تجلی با تاکید بر آخرین ارزیابی هاNAV این سهم را کمتر از ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت:  ۲ سال از پیشرفت فیزیکی طرح های این هلدینگ سپری می شود و به سبد این شرکت نیز معدن اضافه به طوری که حجم سرمایه‌گذاری نیز به شدت افزایش پیدا کرده اما برای اخذ درآمد بیشتر، سرمایه‌گذاری های‌تک همچون  مواد نادر خاکی را دنبال می کند.
وی با اشاره بر اینکه در کشور، شرکتی به میزان  تجلی در حوزه مواد نادر خاکی فعایت نداشته افزود: و در این زمینه کارخانه نیمه صنعتی احداث شده و برای احداث  کارخانه صنعتی نیز قراردادی منعقد شده است.
ارزندگی عناصر نادر خاکی و سود آوری تجلی …
مدیرعامل تجلی با اشاره به فروش این فرآورده‌های مواد نادر با قیمت مطلوب یادآور شد: نرخ جهانی این محصولات نیز بسیار بالا بوده و تجلی در این بخش 7 معدن داشته که در برخی از آنها پروانه اکتشاف، برخی دیگر گواهی کشف و برخی دیگر نیز اخذ در حال اخذ پروانه بهره‌برداری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت × 2 =