شرکت پروژه محور تجلی با بررسی‌های کارشناسی به سراغ پروژه‌هایی می‌رود که با تامین سرمایه به نتیجه رسیده و با افزایش تولید سوددهی خوبی را محقق می‌کنند. فولاد سرمد ابرکوه از مجموعه‌هایی است که با ورود تجلی به جمع سهامداران توانست سرعت اجرای پروژه‌های خود را افزایش دهد.

 شرکت پروژه محور تجلی از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، در آستانه بهره برداری از پروژه‌هایی قرار دارد که در آن‌ها سرمایه گذاری کرده است. یکی از مجموعه‌هایی که شرکت تجلی با نگاه پروژه محوری به آن ورود کرده است، پروژه‌های فولادی سرمد ابرکوه است که بهره برداری از این سرمایه گذاری تا پایان سال انجام می‌شود.

یکی از مهمترین موضوعات برای شرکت تجلی پیش از ورود به پروژه‌هایی همچون سرمد ابرکوه، بحث توجیه اقتصادی آن است. درنتیجه با بررسی‌های دقیق و کارشناسی به مجموعه‌ای ورود کرد که پس از سرمایه گذاری‌های تجلی توانست میزان ظرفیت‌های تولید خود را افزایش دهد.

واحد میلگرد این مجموعه پیش از ورود تجلی با ۴۵۰ هزار تن تولید تنها به میزان ۶۰ تا ۷۰ درصد از ظرفیت خود بهره برداری می‌کرد، اما پس ورود تجلی توانست به ظرفیت کامل در تولید دست پیدا کند.

این موضوع نشان می‌دهد سرمایه گذاری تجلی به سمت بخش‌هایی رفته است که این مجموعه چالش داشته و با تامین سرمایه مورد نیاز، تولید در این واحد به ظرفیت کامل خود رسیده است.

اما تنها ورود تجلی به وقوع اتفاقات در واحد میلگرد منتهی نشد، بلکه پروژه فولادسازی آن که سال‌ها متوقف بود با تامین سرمایه مورد نیاز به پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی رسیده است. در نهایت این مجموعه با شناساسی بخش‌هایی که می‌تواند سوددهی این شرکت را افزایش دهد و با بررسی پتانسیل‌های موجود به تعریف ۴ پروژه رسید که به نوعی تکمیل کننده زنجیره در این مجموعه است و تمامی آن‌ها در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

اصلی‌ترین اثر حضور تجلی در این مجموعه را می‌توان در تامین سرمایه مورد نیاز برای ادامه روند اجرایی پروژه‌ها دانست. درواقع تجلی امروز با راهبرد تامین سرمایه به سراغ طرح‌هایی می‌رود که برای سهامداران نیز سوددهی آن قابل اطمینان است. درواقع شاید اصلی‌ترین اثر گذاری تجلی برای فعال سازی فولاد سرمد ابرکوه را در شناسایی چالش‌ها و ورود جریان نقدینگی به آن‌ها دانست.

از سویی دیگر تجلی توجه ویژه‌ای به بحث تامین زیرساخت‌های این پروژه داشت و با مطالعه و برنامه ریزی دقیق توانست به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کند و بی شک با بهره برداری از این ۴ پروژه، طرح‌های توسعه‌ای دیگری در دساور کار سرمایه گذاری‌های تجلی در این مجموعه قرار می‌گیرد.

این شرکت در زنجیره فولاد، از تولید آهن اسفنجی تا نورد، پروژه‌هایی در دست اجرا دارد؛ با احداث کنسانتره‌سازی و واحد تولید گندله، این زنجیره در شرکت فولاد سرمد ابرکوه تکمیل می‌شود. البته تجلی در تلاش است تا این مجموعه با در اختیار گرفتن معدنی تامین پایدار مواد اولیه را هم در برنامه داشته باشد. درواقع نگاه همه جانبه به تولید از سوی تجلی می‌تواند کلید موفقیت سرمد ابرکوه در سوددهی باشد.

به گفته مدیران تجلی، مجموعه فولاد سرمد ابرکوه با راه اندازی سال آینده برنامه پذیرش و عرضه در بورس را در برنامه دارد که می‌تواند سود سرمایه گذاری تجلی در این طرح را افزایش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × = 72