تجلی توسعه معادن و فلزات که در یک سال گذشته بازدهی 3 رقمی قابل قبولی به سهامداران خود تقدیم  کرده ، در آذر ماه 1402 بهای تمام شده سرمایه گذاری های خود را با رشد 270 میلیارد تومانی به بیش از 5.66 هزار میلیارد تومان رسانده است. پرتفوی این هلدینگ سرمایه گذاری بیشتر رنگ و بوی غیر بورسی داشته و تقریبا 77% از منابع در دسترس معادل 4.34 همت در واحد های خارج از بورس تمرکز یافته است. اصلی ترین سرمایه گذاری غیر بورسی تجلی ، مالکیت 48% یکی از ابرپروژه های فولادی کشور یعنی آهن و فولاد سرمد ابرکوه بوده که بهای تمام شده ای معادل 2.54 هزار میلیارد تومان معادل 58% از کل سبد غیر بورسی است. در توصیف پتانسیل بالای سود سازی این مجموعه فولادی بهتر است به نمودار زیر که روند تغییرات سود آوری شرکت را نشان می دهد ، توجه فرمایید : نظر به آنکه سود خالص بیزینس ظرف 3 دوره گذشته ، تقریبا 4.7 برابر شده ، با تداوم این روند ، سود قابل توجهی نصیب سهامداران عمده از جمله “تجلی” خواهد شد. البته لازم به ذکر است که طی دو سال گذشته ، سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران تجلی جهش بی سابقه 20 برابری را ثبت کرده و از 4 ریال به 8 تومان به ازای هر سهم رسیده و اصلی ترین دلیل چنین دستاوردی ، شناسایی  پروژه های مستعد سرمایه گذاری بوده ، چرا که با تکمیل و آغاز بهره برداری از این پروژه ها ، درآمد تجلی از محل سود سهام دریافتی افزایش خواهد یافت.

البته این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که با توجه به ساختار حرفه ای سهامداران این مجموعه و حضور شرکت های قدرتمند و با تجربه ای نظیر صنعتی معدنی چادرملو (کچاد)  و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در راس تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها ، ریسک های عملیاتی ، مالی و سرمایه گذاری سرمد ابرکوه تا حد زیادی کاهش یافته و تداوم سودآوری و رشد ارزش افزوده عملیات شرکت با تکمیل طرح های کلاف سازی ، فولاد سازی و احیای مستقیم بر سرمایه گذاران روشن است.

در آذر ماه 1402 ، ارزش پرتفوی بورسی “تجلی” به طور خالص به میزان 262 میلیارد تومان افزایش یافته است. ردیابی معاملات انجام شده گویای خرید سنگین سهام دو شرکت فولاد امیرکبیر کاشان به میزان 131 میلیارد تومان  و سنگ آهن گل گهر به میزان 106 میلیارد تومان است. البته باید گفت که تقریبا 173 میلیارد تومان از منابع نیز صرف تحصیل سهام پالایش نفت تهران شده و با فروش بخشی از این سرمایه گذاری ( 114 میلیارد ) ، بیش از 6.33 میلیارد تومان سود عاید شرکت شده است. گفتنی است که تحت تاثیر سه خرید فوق ، ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت رشد 336 میلیارد تومانی را ثبت کرده و به حوالی 1.26 هزار میلیارد تومان رسیده است. صورت وضعیت پرتفوی شرکت در انتهای آذر به شرح زیر ارائه شده است:

در این روز ها ، معاملات نماد “تجلی” در نزدیکی سقف تاریخی خود در حال انجام بوده و خبر خوب تکنیکالی برای سهامداران شرکت آن است که در روز های اخیر الگوی مثلث ادامه دهنده در حرکات سهم رویت شده است. در صورت تکمیل این الگو ، عبور سهم از سقف قیمتی و رسیدن به حوالی 280 تومان را متصور هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 2 =