مدیر طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان از انجام موفقیت‌آمیز نخستین عملیات آتشباری معدن مس و طلای جانجا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی مولوی تصریح کرد: نخستین عملیات آتشباری در معدن مس و طلای جانجا با آماده‌سازی ۲۸ هزار متر مکعب باطله، طی هفته گذشته و با موفقیت انجام شد.

عملیات خاک‌برداری

وی ادامه داد: از ابتدای عملیات اجرایی در معدن جانجا بیش از ۸۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی و انتقال مصالح انجام شده که با عملیات آتشباری و ورود ماشین‌آلات جدید مقرر شده به صورت متوسط به ۷ میلیون متر مکعب سالیانه طی دوره آماده‌سازی افزایش یابد.

مولوی تاکید کرد: حجم عملیات پیش باطله‌برداری، طی مدت سه سال حدود ۲۰ میلیون متر مکعب خواهد بود.

اشتغال طرح

وی ادامه داد: با راه‌اندازی معدن از اواخر تیرماه سال جاری بیش از ۱۶۰ نفر مشغول به فعالیت شده‌اند که ۸۰ درصد افراد در حوزه‌های فنی و کارگری و اپراتورهای ماشین‌آلات از نیرو‌های بومی منطقه سیستان هستند. مدیر طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با افزایش تعداد ماشین‌آلات و حجم فعالیت‌های معدن، تعداد نیرو‌های شاغل در این معدن تا حدود دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: معدن مس و طلای جانجا در شمال استان سیستان و بلوچستان و در شهرستان نیمروز واقع شده و پروژه‌ای با ظرفیت تولید کنسانتره سالانه ۱۳۰ هزار تن در برنامه اجرا دارد. سرمایه‌گذار طرح کنسرسیومی متشکل از بزرگترین شرکت‌های معدنی کشور است.

مولوی در پایان عنوان کرد: با گسترده‌تر شدن فعالیت‌های اجرایی در محیط معدن مس و طلای جانجا و توسعه فعالیت‌ها، اشتغال پایدار موجب رونق اقتصادی این خطه خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − = 6