شرکت پروژه محور تجلی با حضور در ۱۴ پروژه امروز توانسته همچون بازوی اجرایی برای «ومعادن» توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی را محقق کند.

 شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در سال‌های اخیر با تغییر رویکرد و تدوین برنامه‌های جدید، در ایجاد زیرمجموعه‌های خود نیز تغییراتی به همراه داشت. یکی از مهمترین تغییرات در این هلدینگ، ایجاد مجموعه تجلی، شرکتی پروژه محور برای اولین بار در کشور بود.

این مجموعه ماموریت داشت تا توسعه در حوزه‌هایی از معدن که دارای توجیه اقتصادی است را پیش ببرد. همچنین تلاش می‌کند تا بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را از طریق حمایت مردم و سهامدارای آن‌ها محقق کند، اما سهامداران باید به این موضوع توجه داشته باشند که سرمایه گذاری در بخش معدن، سرمایه گذاری بلند مدت است درنتیجه نمی‌توان انتظار سوددهی در چند ماه را داشت. با این حال عملکرد مالی تجلی نشان می‌دهد این مجموعه در پروژه‌های سوددهی مشارکت کرده است.

شرکت تجلی با رصد دقیق و به روز بازار‌های جهانی به سراغ سرمایه گذاری در پروژه‌هایی می‌رود که می‌داند آینده درخشانی داشته و می‌تواند سوددهی برای سهامداران را محقق کند.

این مجموعه تنها تمرکز خود را بر حوزه فولاد قرار نداده و حتی ورود به عناصر نادر خاکی را هم در دستور کار دارد. این مجموعه در حال حاضر ۱۴ پروژه معدنی را در دستور کار دارد که بهره برداری از آن‌ها منجر به افزایش تولید در بخش معدن می‌شود.

تجلی در این مجموعه‌ها به عنوان سهامدار حضور دارد، اما شاید حضور چند درصدی آن اثری بیشتر به همراه دارد و به نوعی موتور محرک این طرح‌ها محسوب می‌شود.

نگاه به ۱۴ مجموعه و حضور تجلی در آن نشان می‌دهد، این مجموعه به نوعی نماینده تام الاختیار «ومعادن» است که سیاست‌های تدوین شده در توسعه معادن و فلزات را در طرح‌های یاد شده اجرایی می‌کند. همانطور که مشخص است توسعه معادن یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های «ومعادن» است که در حال حاضر تجلی در تحقق ان نقش مهمی ایفا می‌کند.

تجلی در بخشی از ۱۴ پروژه خود به دنبال تکمیل زنجیره ارزش فولاد از معدن تا محصول نهایی است. درواقع بخشی از این سرمایه گذاری برای اجرای طرح ورق گرم در فولاد کردستان است که سهم ۲۰ درصدی در اختیار دارد و در نهایت منجر به تولید ۱ میلیون تن ورق می‌شود که بدون شک با توجه به نیاز صنایع خودروسازی و لوازم خانگی، از ارزش افزوده بسیاری برخوردار است.

اما در بخش دیگر به سراغ سرمایه گذاری در پروژه زغال سنگ رفته است که بازار‌های جهانی هم با تقاضای بالایی به دلیل محدودیت‌های گاز در اروپا همراه شده است. از سویی دیگر بخشی از این محصول برای تامین نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود که با بهره برداری از پروژه زغال سنگ گلندرود می‌توان شاهد کاهش ارز بری در حوزه زغال سنگ بود.

درواقع «ومعادن» به کمک بازوی اجرایی خود یعنی تجلی در تلاش است تا در حوزه‌های مختلف معدنی حضور پیدا کند. امروز تجلی برنامه‌های مختلفی در حوزه اکتشاف، فولاد، زغال سنگ، طلا و حتی عناصر نادر خاکی دارد که می‌تواند سهم «ومعادن» از بخش معدن را افزایش دهد. این موضوع نشان می‌دهد ومعادن به کمک تجلی در تلاش است تا حضور خود در بخش معدن و صنایع معدنی کشور را افزایش دهد و به نوعی یکه تاز در میان بخش‌های خصوصی فعال در این بخش باشد.

این موضوع علاوه بر آنکه به نفع شرکت ومعادن و تجلی خواهد بود، می‌تواند گامی موثر در راستای جذب سرمایه‌های سرگردان باشد که به جای بازار دلار و سکه وارد بخش معدن شده و توسعه را محقق می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× هشت = 8