مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: شرکت های پروژه محور در طول پروژه سود زیادی ندارند اما در پایان پروژه سود زیادی را عاید سرمایه گذاران و سهامداران خود می‎کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات ؛ امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه ‎گذاری توسعه معادن و فلزات در پاسخ به این پرسش که شرکت‎های پژوه ‎محور به چه شرکت‎هایی گفته می‎شود و دلیل تشکیل شدن این نوع شرکت‎ها در کشور چیست گفت: از بین ابزارهای مختلف تامین مالی در شرکت‎ها جذب مشارکت‎های عمومی یکی از بهترین روش هایی است که با سوق دادن سرمایه‎ های خرد به سوی سرمایه گذاری‎ها و پروژه های بزرگ علاوه بر اینکه نقدینگی کشور را به سمت طرح‎های مفید هدایت می‎کنید مردم هم سهامدار این پروژه ها می‎شوند.

وی افزود: در واقع مردم صاحب کارخانه های بزرگ و فعالیت‎های اقتصادی موثر می‎شوند.

او در ادامه سخنان خود توضیح داد: شرکت‎های پروژه محور در حقیقت برای این به وجود آمده  اند که این رسالت مهم را در این بخش از بازار سرمایه انجام دهند، به این ترتیب مردم  می‎توانند از مزایای بعد از تاسیس این شرکت‎ها هم استفاده کنند.

نادری با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، بزرگ‎ترین شرکت سرمایه گذاری معدن و صنایع معدنی است تصریح کرد: این شرکت پروژه های متعددی دارد که در زنجیره ارزش صنایع معدنی فعال هستند.

نادری گفت: ایده ایجاد این شرکت به این صورت بود که برخی از این شرکت‎ها برای تکمیل ظرفیت خودشان نیاز به منابع و سرمایه گذار جدید دارند و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات هم ترجیح داد به واسطه تاسیس شرکت تجلی بتواند در این شرکت‎ها مشارکت داشته باشد و منابع را به این شرکت‎ها تزریق کرده و به اتمام این پروژه ها شتاب دهد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات درباره ویژگی‎ها و مشخصات پروژه های مذکور هم یادآور شد: این پروژه‎ها عموما در زنجیره ارزش صنایع معدنی فعال بوده و پروژه‎هایی هستند که بازدهی بالایی دارند. همچنین این پروژه‎ها بر اساس مزیت کشور شکل گرفته و سودآوری دائمی دارند.

نادری با تاکید بر اینکه این پروژه ها سودآوری بالایی دارند زیرا در موقعیت‎های خوب اقتصادی قرار دارند گفت: به عنوان مثال در زنجیره صنایع معدنی بازده سرمایه گذاری‏های گندله سازی، کنسانتره، سنگ آهن اسفنجی بالا است.

او اظهار کرد: در حالت معمول سرمایه گذار عادی نمی‎تواند وارد این پروژه ها شود زیرا گرفتن مجوز خوراک، تامین مالی، زمین و سایر امکانات مورد نیاز برای انجام امور بسیار مشکل است اما افرادی که در بدو تاسیس شرکت‎ها وارد آنها شوند در آینده از افزایش قیمت پس از پایان این پروژه‎ها روی سهام اتفاق می‎افتاد بهره مند می‎شوند؛ بنابراین فرصت خیلی مناسبی است که سهامداران از بدو تاسیس برای سرمایه گذاری ورود کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اضافه کرد: طبیعی است این شرکت‎های پروژه محور در طول پروژه سود زیادی ندارند اما در پایان پروژه سود زیادی را عاید سرمایه گذاران و سهامداران خود می‎کنند.

نادری تصریح کرد: برخی از این پروژه ها طرح‎ های نیمه تمامی هستند که به شرکت تجلی واگذار شده اند ،دوره اتمام برخی از پروژه ها زیر یک سال است و از سوی دیگر به طور دائم بر اساس ارزیابی که روی پروژه‎ ها انجام می‎شود و بر اساس پیشرفت پروژه ارزش سهام افزایش پیدا می‎کند.

او اظهار کرد: به هر حال با توجه به امکان معامله سهام در بورس افراد هر زمان نیاز به نقدینگی داشته باشند، می‎توانند از طریق مبادله آن در بورس اوراق بهادار به پول خود برسند.

نادری با بیان اینکه عمدتا این شرکت‎ها برای ایجاد پروژه های جدید تاسیس و ساماندهی شدند، گفت: شرکت‎های پروژه محور می‎توانند هم امر بهره برداری را انجام دهند و هم به ایجاد پروژه های جدید مبادرت کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پس از پایان پروژه ها قرار است چه اتفاقی برای این شرکت‎ها رخ دهد، گفت: بهترین حالت این پروژه‎ها این است که فروخته شوند و در پروژه های جدید سرمایه گذاری کنند.

نادری درباره برنامه آینده شرکت تجلی هم عنوان کرد: با روش شرکت‎های پروژه محور می‎توانیم تامین مالی بزرگ برای پروژه های بزرگ انجام دهیم و معتقدم با نمونه خوبی که در این شرکت (تجلی) اتفاق خواهد افتاد راه برای سرمایه گذاری در سایر پروژه ها در سایر بخش‎های صنعتی و معدنی کشور باز خواهد شد. بنابراین می‎توان گفت با این روش می‎توانم تامین مناسب مالی برای پروژه ها داشته باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + = 7