مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات سیاست کلان این هلدینگ را توسعه در بخش های مختلف معدنی کشور دانست. در حال حاضر عمده پورتفوی هلدینگ را شرکت‌های سنگ آهنی تشکیل می دهند اما شرکت تصمیم دارد در سایر فلزات مانند مس، سرب و روی و عناصر نادر خاکی سرمایه گذاری کند. وی از سازماندهی شرکت‌ها و گروه‌های دانش بنیانی در این خصوص خبرداد و اظهار امیدواری کرد به زودی خبرهای خوشی از این مسیر به سهامداران اعلام شود.

اقتصادآنلاین– طاهره گودرزی؛  امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات در گفت و گوی اختصاصی با اقتصادآنلاین به وضعیت شرکت اشاره کرد و  گفت: این مجموعه بزرگترین شرکت سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی است که رسالت اصلی آن ایجاد ارزش افزوده در صنایع معدنی کشور است.

وی ادامه داد: این شرکت پورتفوی مناسبی دارد و توانسته است بازدهی بالایی برای سهامداران خود داشته باشد و همواره پشتیبان مجموعه‌های تابعه خود بوده و در تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های زیرمجموعه خود شرکت کرده است و شرکت‌ها را در تکمیل و توسعه زنجیره ارزش‌شان همراهی نموده است.

نادری به بازدهی 35درصدی توسعه معادن و فلزات از ابتدای سال جاری تا به امروز اشاره کرد و گفت: دارایی تحت کنترل شرکت، در حال حاضر بالغ بر یکصدهزار میلیارد تومان است و تلاش داریم با روش‌های جدیدی این دارایی را افزایش دهیم. یکی از فرصت‌های بسیار مناسبی که سازوکار آن در بازار سرمایه کشور اتفاق افتاده است، امکان ایجاد شرکت سرمایه گذاری پروژه محور بود که و «ومعادن» این افتخار را یافت تا به عنوان اولین مجموعه در کشور موفق شود یک شرکت پروژه محور سهامی عام را تاسیس کند . از این طریق با استفاده از منابعی که از طریق بازار سرمایه به دست می آید، شاهد سرمایه گذاری های مستقیم مردم در پروژه های اساسی معدن و صنایع معدنی خواهیم بود و قطعا فتح بابی خواهد بود که با حضور این شرکت و سایر شرکتهای سهامی عام پروژه که پس از این تاسیس می شوند،‌ سرمایه های مردم و نقدینگی سرگردان موجود در کشور در مسیر درست قرار گیرد تا مسیر آبادانی کشور هموار گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 − = پنج