مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، بعد از ظهر امروز یکشنبه اول خرداد ۱۴۰۱ با حضور اکثریت سهام‌داران در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.
در این مجمع، پیشنهاد هیات مدیره «ومعادن» برای افزایش ۱۲۹ درصدی سرمایه شرکت به مبلغ ۱۰۸،۴۲۸ میلیارد ریال به تصویب سهامداران شرکت رسید. بدین‌ترتیب سرمایه این هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری بازار سرمایه از حدود ۸۴۰۰۰ میلیارد ریال به بیش از ۱۹۲۰۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.
بر اساس مصوبه مجمع فوق‌العاده، افزایش سرمایه شرکت به صورت زیر تحقق می‌یابد:
۱ – از محل سود انباشته ۴۱ درصد
۲- از محل مطالبات موجود سهامداران ۲۸ درصد
۳- از محل آورده نقدی سهامداران ۳۱ درصد
جمع مبلغ افزایش سرمایه:
۱۰۸۴۲۸ میلیارد ریال و معادل ۱۲۹ درصد
سهام‌داران ومعادن در حالی تصمیم به افزایش سرمایه شرکت گرفتند که این هلدینگ با بازده سالانه ۳۷.۸٪ در سال ۱۴۰۰، یکی از سودآورترین شرکت‌های بورسی لقب گرفته است. پیش‌بینی می‌شود سود خالص ومعادن با رشد ۴۹٪ به ۱۳هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
درخشش «ومعادن» در سال ۱۴۰۰
بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی کشور که از شرکت‌های برتر کشور در سال ۱۴۰۰ (IMI-100) انجام شده است، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در ارزیابی شاخص‌های سودآوری و عملکرد از نظر بازده فروش با ۸۶ درصد بازده فروش، دومین شرکت برتر در این بخش معرفی شده است.
همچنین در گزارش ویژه همایش شرکت‌های برتر، شرکت «ومعادن» از نظر میزان فروش، با ثبت رقم نزدیک به ۱۲۷.۶ هزار میلیارد ریال در شمار ۱۰ شرکت دارای بیشترین صعود رتبه قرار گرفت.
برنده شدن کنسرسیومی با محوریت «ومعادن» در مزایده معدن مس و طلای «جانجا» در استان سیستان و بلوچستان، گسترده شدن قابل توجه فعالیت‌ها و طرح های هلدینگ در منطقه غرب کشور و قرار گرفتن در جمع هفت شرکت بزرگ پیشران پیشرفت اقتصادی ایران نیز از دیگر دستاوردهای اخیر این مجموعه به شمار می رود.
لازم به ذکر است شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه معادن و فلزات با نماد بورسی «ومعادن»، از سهام‌داران عمده مجموعه‌های بزرگ معدنی و فولادی ایران از قبیل شرکت های معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، سنگ آهن گهرزمین، شرکت ملی مس، معدنی و صنعتی صبانور، مجتمع فولاد خراسان، آهن و فولاد ارفع، پویا انرژی، کارخانجات کابل سازی شهید قندی، تجلی توسعه معادن و فلزات، گسترش کاتالیست ایرانیان، پرتو تابان معادن و فلزات و شرکت کک طبس است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − = 0