مدیراجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: با توجه به جذب منابع مالی مناسب، شرکت “تجلی توسعه معادن و فلزات” در حوزه معدنی کشور باید پیشرو سرمایه گذاری باشد.

«سید رضا عظیمی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن، افزود: هم اکنون وجود یک گروه علمی قوی به عنوان پشتوانه شرکت تجلی برای انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف معدنی و صنایع معدنی کشور بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری فقط شامل معادن نیست، اظهارداشت: سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی کشور نیز فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش است و شرکت تجلی باید در این زمینه برای افزایش سرمایه گذاریها اهتمام ویژه ای داشته باشد.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک ایمیدرو یادآورشد: شرکت تجلی مشکلات و یا کمبود منابع مالی برای انجام سرمایه گذاری ندارد، اما این شرکت نیازمند یک گروه علمی توانمند متخصص در کنار خود برای سرمایه گذاری است تا از این فرصت به خوبی استفاده شود.

عظیمی افزود: با توجه به اینکه شرکت تجلی یک شرکت بورسی است هرگونه سرمایه گذاری این شرکت در حوزه معدنی کشور سبب خواهد شد که انگیزه شرکت های بورسی و برخی از سرمایه گذاران برای انجام سرمایه گذاری بیشتر در این بخش بیش از پیش تقویت شود.

** تشکیل کنسرسیوم در بخش معدنی کشور ضروری است

وی اظهارداشت: علاوه بر این شرکت تجلی می تواند برای انجام سرمایه گذاری در هر منطقه از منابع مالی همان منطقه استفاده کند و در این راستا تشکیل کنسرسیومی از شرکت های کوچک می تواند سرمایه گذاری را در حوزه معدنی کشور فراهم کند.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس بیان کرد: مشارکت هر یک از سازندگان تجهیزات معدنی، دارندگان ماشین آلات معدنی و نیز اکتشاف کنندگان در این بخش می تواند زمینه تشکیل کنسرسیوم معدنی قوی را در این حوزه فراهم کند.

عظیمی به مزیت های افزایش ارزش افزوده بیشتری در حوزه معدنی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از روش های مناسب برای افزایش ارزش افزوده بیشتر در بخش معدن کشور تشکیل کنسرسیوم قوی از شرکت های دانش بنیان و سایر شرکت های تخصصی در این حوزه است.

به گفته وی، وقتی از توانمندهای شرکت های دانش بنیان در حوزه معدنی کشور استفاه و یا در این کنسرسیوم حضور داشته باشند زمینه برای هم افزایی در این بخش بیش از پیش فراهم خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس بیان کرد: بدون شک مدیریت جامع با استفاده از تخصص های مختلف همراه با دانش روز می تواند زمینه هم افزایی در بخش معدنی کشور را تسهیل کند.

** معدن جانجا می تواند به قطب معدنی کشور تبدیل شود

وی با اشاره به ذخایر ارزشمند معدن مس جانجا در استان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: معدن جانجا فرصت های زیادی برای انجام سرمایه گذاری دارد و با اعمال مدیریت صحیح و درایت در معدن جانجا می تواند این منطقه را به قطب معدنی کشور تبدیل کند.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تاکید کرد: هرچه سرمایه گذاری در معدن جانجا بیشتر شود و مدیریت جامع و صحیح به  مورد اجرا گذاشته شود، در این صورت مهاجرت معکوس نیز در این منطقه افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است که معدن مس جانجا با ذخیره قطعی ۱۰۱میلیون تن و ذخیره احتمالی ۲۰۲ میلیون تن با توجه به سطح اکتشافات انجام‌ شده، یکی از بزرگ‌ترین معادن جنوب شرق کشور است که با ادامه فعالیت‌های اکتشافی در این معدن ذخایر این معدن در حال افزایش است.

استان سیستان و بلوچستان در گذشته در زمینه ماده معدنی مس ظرفیت پایینی داشت، ولی هم‌اکنون می‌توان ادعا کرد با اکتشافات جدید انجام شده  در محدوده مس جانجا این استان در رده‌ استان‌های مس‌خیز کشور قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ یک = 8