نماد شرکت  تجلی توسعه معادن و فلزات روز گذشته بازگشایی شد که قیمت آن حوالی همان قیمت پذیره نویسی بود. اما امروز سهام این شرکت علاوه بر اینکه پرحجم معامله شد، صف خرید سنگینی هم دارد.

مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت  تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص بازگشایی سهام تجلی در بازار فرابورس گفت: ما  انتظار داشتیم که قیمت بازگشایی خیلی بهتر از این  عدد باشد ولی به دلیل شرایط بازار در زمان بازگشایی با قیمت پایین تری کشف شد. ولی حتما باید این سهم قیمت خودش را پیدا کند و ما با این قیمت راضی نیستیم و قطعا پشتیبانی لازم از این سهم را خواهیم داشت. امیدواریم با اجرای برنامه‌ها و پروژه هایی که در دست داریم، مسیر و یک آینده خوبی برای سهامداران باشد.

پنج پروژه مهم تجلی کدامند؟

وی با اشاره به اینکه  شرکت پنج پروژه در اختیار دارد  که در این افزایش سرمایه چهار مورد از پروژه‌ها تأمین مالی شده است گفت:یکی از این چهار مورد شرکت گندله سازی یک میلیونی فولاد صبا امید غرب ایرانیان است  که در حال حاضر  اجرای آن به قوت پیش می رود. پس از سرمای شدید   در این چند ماه،  به زودی مجدداً کلیه فعالیت‌های اجرایی در منطقه شروع می شود و از پیشرفت فیزیکی خوبی هم برخوردار است . از سویی منابع لازم هم از طرف سهامداران عمده تامین شده و هیچ مشکلی بابت تامین نقدینگی ندارد.

به گفته وی، پروژه  فولاد شرق خراسان با دو و نیم میلیون تن کنسانتره قابل افزایش به ۵ میلیون تن است. این پروژه توسط معاونت کنترل پروژه شرکت رصد می شود و ارتباط نزدیکی با خود شرکت داریم. این  پروژه به منظور تکمیل زنجیره در مجموعه گروه اجرا خواهد شد. در پروژه فولاد سرمد، غیر از احیا که مناقصه آن تقریباً تمام شده و تا قبل از سال، برنده مناقصه هم مشخص می شود، در حال اجرا است و مشکل نقدینگی یا مشکل تامین ماشین آلات و تجهیزات و پیمانکار  نداریم.

علی اکبری افزود: پروژه جاده ریل دریا که در افزایش سرمایه نبود، این پروژه از ابتدا با کندی هایی مواجه شد و در حال حاضر با مدیریت جدید، شروع به فعالیت کرده است، عملیات اجرایی پروژه به نحو احسنت پیش می رود و یکی از پروژه های بزرگ ملی ایران محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات  گفت: پروژه هایی که بعد از عرضه تعریف شده و توانستیم به مجموع دارایی های شرکت تجلی اضافه کنیم، ۲۰ درصد سهم فولاد کردستان بود که تولید ورق و فولاد سازی دارد، این مناقصه برگزار شده و برنده مشخص شده است و وجوه اولیه بابت ۲۰ درصد تامین منابع اولیه آن تامین شده است، که در آینده می تواند سهم مناسبی از فولاد و تولید ورق در کشور را هم در بعد داخلی و هم صادراتی  داشته باشد.

وی افزود: غیر از این پروژه یک شرکت اکتشافی ایجاد کردیم که ۳۴ درصد آن متعلق به تجلی است و این پروژه هم برای کارهای اکتشافی مورد نیاز گروه به شدت حس می شد.

علی اکبری گفت: پروژه  دیگر شرکت زغال‌ سنگ گلندرود  است. این شرکت زغال سنگ قدمت زیادی دارد و از ذخیره مناسبی هم برخوردار است و تا ۱۱ سال متعلق به تجلی است که قابل تمدید تا ۱۰ سال دیگر هم خواهد بود. این شرکت می تواند در سال آینده سهم خوبی در پروژه های تجلی  داشته باشد. ان شاءالله اوایل سال آینده می‌توانیم حداقل بهره‌برداری از طریق این زغال سنگ را داشته باشیم و  به تدریج  با تامین ماشین آلات و بهره برداری کامل بتوان بهره برداری را  افزایش  داد.  برنامه اکتشاف دو معدن در خراسان جنوبی ادامه دارد ، این دو معدن از ذخیره  مناسب مس و تا حدودی طلا برخوردار هستند . امیدواریم که بتوانیم  بهره‌برداری مناسبی داشته باشیم.

سهامدار عمده خریدار است

علی اکبری گفت: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به دلیل با ارزش بودن دارایی‌هایی که در پورتفو دارد و رشد تعداد پروژه‌ها به  دنبال پروژه های خیلی بزرگتری است. با توجه به بازگشایی نماد و مذاکرات با شرکت توسعه معادن و فلزات، چادرملو و  گل‌گهر، با وجود سهم  ۱۷ درصدی در شرکت ، تمایل دارند که درصد سهمشان را افزایش دهند و آمادگی دارند که هر چقدر نیاز باشد، نسبت به خرید اقدام می‌کنند. با شرکت  توسعه معادن و فلزات به عنوان سهامدار عمده مذاکراتی داشتیم ، که هم دنبال این بودند تا بازارگردانی مناسبی از این سهم شود تا  در مواقعی صف خرید عرضه به موقع و در زمان فروش خرید به موقع داشته باشند.

وی افزود: قیمت سهم  کمتر از ۱۰۰ تومان نمی‌شود، و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد. ان شاء الله در روزهای آتی این سهم بتواند به ارزش واقعی خودش برسد و بتواند قیمت مناسبی برای سهامداران باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج × 3 =