خبری خوب برای سرمایه گذاران؛ توقف نماد، طولانی مدت نیست مدیرعامل: پیش بینی ما از زمان بازگشایی نماد، 15 روز پس از پایان پذیره

امروز اولین روز از پذیره نویسی حق تقدم سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بود. طبق پیام ناظر، تعداد 9 میلیارد و 331 میلیون عدد از حق تقدم سهام این شرکت برای پذیره نویسی عرضه شد که البته در معاملات امروز، تنها یک میلیارد و 618 میلیون عدد از این حق تقدم ها خریداری شد.

اما دلیل اینکه تمام حق تقدم های عرضه شده معامله نشد چه بود؟ مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در پاسخ به این سوال گفت: این موضوع چند دلیل داشت. ابتدا اینکه برای خرید این حق تقدم ها، سقف تعیین شده بود و به دلیل محدودیت هایی که فرابورس و سازمان بورس برای ما گذاشتند، در روز اول هر کد معاملاتی می توانست 10 هزار سهم بخرد. این محدودیت فردا کمتر می شود و از فردا هر کد معاملاتی می تواند 62 میلیون سهم بخرد که حدودا 6.2 میلیارد تومان می شود.

وی افزود: یک ابهام دیگر که منجر به عدم معامله تمام حق تقدم ها شد، این بود که برخی از معامله گران نمی دانستند باید نماد «تجلیح» را بخرند نه نماد «تجلی». بنابراین این موضوع هم تاثیر گذار بود.

علی اکبری گفت: از طرفی برای بعضی ها این گمان به وجود آمده بود که حالا که حق تقدم را می خرند، نیاز است بابت هر سهم پول بیشتری بدهند که این طور نیست و هر سهم همان 1000 ریال است و هیچ پول بیشتری نیاز نیست بدهند. به عبارتی بعضی افراد فکر می کردند که باید بعدا 100 تومان بابت حق تقدم واریز کنند که اینگونه نیست، بلکه همان حق تقدمی که می خرند، تبدیل به سهم می شود.

مدیرعامل تجلی درباره بازگشایی نماد و قابل معامله شدن آن نیز گفت: بعد از اینکه پذیره نویسی سهم تمام شد، می رود به سازمان بورس و در سازمان صورتجلسه می شود که افزایش سرمایه اتفاق افتاده و پس از آن هم به اداره ثبت می رود و ثبت آن انجام می شود. پیش بینی ما این است که کل این فرآیند بیشتر از 15 روز طول نمی کشد. البته ممکن است بیشتر هم طول بکشد. ولی در هر صورت، بعد از آن مدت سهم باز می شود و سرمایه گذاران می توانند سهم را معامله کنند. این سهم برای مدت زمان طولانی بسته نخواهد ماند.

وی تاکید کرد : امروز با این که سقف خرید ۱۰ هزار سهم وجود داشت نزدیک ۱۹۰ هزار نفر خریداری کردند و به نظر من استقبال خوبی شد و فردا این سقف به هر کد ۶۲ میلیون سهم افزایش می یابد و اطمینان دارم استقبال خوبی خواهد شد.هر کد معاملاتی فقط و فقط بابت هر سهم ۱۰۰۰ ریال پرداخت می کند و نباید وجه دیگری پرداخت کند.

4 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید. شما که اول قرار کردید تا ۱۶ آذر باز میشود امروز ۲۰ آذر شد که هنوز باز نشده چرا اینقدر دروغ و فریب خوب همون اول بگید باز شدنش با خدا هست که خریداران اگه تمایل داشتن خرید کنن…

    • تجلی توسعه معادن و فلزات: سلام ما پیش بینی کردیم حدود دو هفته ، بعد از تغییرات انجام شده در اداره ثبت بازگشایی میشود تاخیر به وجود امده به دلیل اختلال در سایت اداره ثبت میباشد
      حدودا دو هفته دیگر بازگشایی خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + هفت =