مرتضی علی اکبری؛ مدیرعامل شرکت پروژه محور تجلی معادن و فلزات با بیان این مطلب به دنیای معدن گفت: شرکت تجلی، یک شرکت تازه تاسیس پروژه‌محور است که ۵۱درصد سهام آن متعلق به “ومعادن”، ۱۷درصد متعلق به “کگل” و ۱۷ درصد دیگر آن متعلق به “کچاد” است و ۱۵ درصد باقیمانده به ‌ارزش یک هزار میلیارد تومان از تاریخ 2 آذر در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

علی‌اکبری افزود: یکی از تفاوت‌های شرکت تجلی با برخی شرکت‌هایی که در بورس پذیره‌نویسی می‌شوند این است که پروژه‌هایی که در اختیار تجلی قرار گرفته، 5 پروژه در زنجیره فولاد و یک پروژه بزرگ ملی، صرفاً طرح‌هایی بر روی کاغذ نیست و بخشی از مسیر را طی کرده و سودآوری قابل قبولی در پیش دارد.

وی ادامه داد: شرکت تجلی به غیر از این پروژه‌ها در ۳ معدن نیز سرمایه‌گذاری کرده که در حال نصب تجهیزات و در آستانه راه‌اندازی و بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت تجلی با بیان اینکه سودی که این شرکت نصیب سهامداران می‌کند از طریق افزایش قیمت ناشی از پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها است، گفت: ما پیشرفت و سود پروژه‌ها را به صورت مداوم به سهامداران اعلام می‌کنیم و در معرض دید عموم قرار می‌دهیم و شرکت تجلی اولین شرکتی است که به صورت پروژه‌محور در بازار سرمایه حضور پیدا می‌کند.

علی‌اکبری با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت گفت: در حال حاضر سرمایه این شرکت ۶۲۰۰ میلیارد تومان است و افزایش سرمایه به طور مداوم در جریان است؛ چرا که شرکت دائماً با ایجاد پروژه‌های جدید و افزایش پروژه‌های در دست مطالعه و تامین مالی آنها از طریق مردم و با پشتوانه سهامداران بزرگ خود، یعنی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، چادرملو و گل‌گهر سرمایه‌ی خود را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‎های فعلی شرکت در زنجیره فولاد، از سنگ آهن تا نورد، پیشرفت مطلوبی داشته‌اند، افزود: هر یک از این پروژه‌ها درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی داشته‌اند و بین 7 ماه تا 3سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

علی‌اکبری تصریح کرد: از سوی دیگر شرکت تجلی، پروژه ملی ساخت اسکله در بندرعباس را در دست اقدام دارد و تاکنون زمین آن با ما تحویل داده و مجوز سازمان بنادر اخذ شده است و در حال احداث آن هستیم. این اسکله برای بارگیری کشتی‌های 150 هزار تنی احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت تجلی عنوان کرد: یکی از پروژه‌های ما در سواحل جنوبی کشور با هدف تسهیل واردات مواد اولیه و ایجاد ارزش افزوده و سپس صادرات محصول نهایی در دست اجرا است.

وی همچنین گفت: با نظر مساعد آقای دکتر نادری، مدیرعامل هلدینگ “ومعادن” قرار است فعالیت‌های شرکت تجلی را گسترش داده و با ایجاد تجلی 2 و3 بتوانیم 70 درصد سهم این نوع شرکت ها را در بورس عرضه کنیم.

علی اکبری ادامه داد: امیدوارم نظیر شرکت تجلی، شرکت‌های زیادی تاسیس شوند تا با جذب سرمایه‌های خرد و پراکنده مردم،  نقدینگی به‌جای حرکت به سمت طلا،‌ سکه، خودرو، ارز و واسطه‌گری وارد حوزه تولید شود.

وی ادامه داد: بدین شکل تورم کاهش پیدا می‌کند و نقدینگی در کشور کنترل می‌شود. از سوی دیگر، بازار سرمایه نقدشوندگی بالایی دارد و هر زمان که سهامدار نقدینگی بخواهد به‌راحتی می‌تواند سهامش را نقد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک + 7 =