شرکت پروژه محور

چرا باید شرکت پروژه محور را برای تزریق مستقیم سرمایه انتخاب کنیم

این مقاله را به معرفی شرایط و دلایل انتخاب شرکت پروژه محور  برای تزریق مستقیم سرمایه اختصاص داده ایم. به طور کلی، استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات شرکت های پروژه محور، و استفاده از دانش مدیریت منابع موجود در آن ها، دلیل مهمی برای سرمایه گذاری و کسب موفقیت در پروژه های مختلف در این شرکت ها می باشد. وجود فاکتور ها و ساختارهای مدیریتی متفاوت و اعمال آنها بر فرایندهای پروژه ها برای رسیدن به موفقیت، بسیار با اهمیت است. به جهت کسب موفقیت در انجام پروژه ها و داشتن شرایط بهینه از نظر کاهش هزینه ها و کاهش زمان اتمام پروژه، توجه به این فاکتورها به واسطه مدیریتی پویا و کارآمد، می تواند بهترین شرایط را تضمین نموده و به دنبال داشته باشد. به همین منظور اعمال این فاکتورها می تواند از طرفی برای اخذ تصمیمات کاربردی برای مدیران به جهت انجام پروژه ها نیز نقش مهم و کمک کننده را ایفا نماید. آنچه که می تواند برای مجریان فرآیندهای شرکت پروژه محور، به عنوان یک شرایط تقویت کننده در برابر حجم انبوه فعالیت ها موثر باشد، مواردی از جمله، سرعت در اعمال پروژه ها و کاهش انحرافات موجود، تعیین دقیق مدت زمان اجرای پروژه ها، تعیین عوامل موثر که می‌توانند موجب تأخیر در زمان جمع آوری پروژه ها را ایجاد نمایند، موفقیت در طبقه بندی و ارائه راه حلهای مناسب به جهت حل مشکلات سازمانی می باشد که همه اینها به واسطه مدیریت بر روی اطلاعات های دریافت شده و گزارش های تهیه شده، قابل پیگیری و اجرایی خواهد بود.

ویژگی شاخص در انتخاب شرکت پروژه محور به جهت تزریق مستقیم سرمایه

امروزه شاهد آن هستیم که استفاده از استانداردهای موجود در علم مدیریت پروژه در شرکت پروژه محور و بکارگیری از مفاهیم و قوانینی که در آن شرکت ها موجود است، بیش از بیش مورد توجه و ملاحظه واقع می شود. بر همین اساس وجود پیاده سازی اجرای فرآیندهای استاندارد و بهینه، و اجرای نرم افزارهای کاربردی به جهت مدیریت پروژه در شرکت پروژه محور، بر اساس نوع سازمان و نوع چشم انداز موجود در این نوع از شرکتها، امری ضروری و با اهمیت تر از همیشه می باشد. به همین منظور مبرهن است که برای تزریق مستقیم سرمایه، آن دسته از شرکت‌ هایی را می توان به عنوان بهترین نوع از شرکت ها به دلیل داشتن یک چشم انداز مطمئن در اولویت قرار داد که، در رابطه با انتخاب و اجرای پروژه ها از توانایی های مدیریتی و البته امکانات مدیریتی مطلوب برخوردار باشند. آندسته از نوع شرکت هایی که می توانند به عنوان مسیر مطمئن برای تزریق مستقیم سرمایه ها به چرخه تولید را ایجاد نمایند، یک شرکت پروژه محور و انواع آن می باشند.

تزریق مستقیم سرمایهمزایای موجود در شرکت پروژه محور به جهت تزریق مستقیم سرمایه

شرکت های پروژه محور به واسطه ساختار و نوع مدیریت که دارند، انجام پروژه ها در آن شرکت ها از مزایای منحصر به فردی برخوردار می باشد. بر اساس شرایط موجود در شرکت پروژه محور، آحاد مردم می‌توانند به طور مستقیم در پروژه های مختلف سرمایه گذاری نمایند. از طرفی در این نوع از شرکت ها به جهت تامین مالی پروژه های بلند مدت و یا میان مدت، تسهیلات مناسبی را برای سرمایه گذاران اعمال نموده اند. ساختار این نوع از شرکت ها به گونه ای است که هدایت سپرده و جذب سپرده خرد را برای پروژه های عظیم میسر نموده است. در این نوع از شرکت ها روش های تامین مالی پروژه ها با سرعت مطلوبی همراه است و در رابطه با ابزارهای جدید کنترل کیفیت و کمیت، پیشرفت های مطلوبی ایجاد شده است. با توجه به ساختاری که در این شرکت ها وجود دارد، در تکمیل پروژه ها نیز سرعت بخشی مناسبی در شرکت پروژه محور شاهد هستیم که این موارد را می‌توان از مزایای اجرای پروژه و اعمال تزریق سرمایه گذاری مستقیم در این نوع از شرکت ها به شمار آورد.

تفاوت شرکت پروژه محور با سایر شرکت های سرمایه گذار و بورس

افزایش درصد پیشرفت در پروژه ها، برای شرکت های پروژه محور از بالاترین اولویت های کاری می باشد. این شرکتها اعمال کنترل ویژه بر پیشرفت کار در پروژه ها را به جهت افزایش درصد موفقیت، همواره به عنوان مهمترین و ارزشمندترین امور معرفی می‌نمایند. به همین منظور بر اساس ساختار سازمانی موجود در شرکت های پروژه محور، واحدی به عنوان مدیریت کنترل پروژه وجود دارد که از واحدهای کلیدی و با اهمیت این شرکت ها محسوب می شود. در شرکت های پروژه محور پیشرفت فیزیکی در پروژه ها بر اساس نوع عملکرد مدیریت ها می باشد، هرچه کیفیت در فرایند های مدیریتی در پروژه ها از شرایط مطلوب تری برخوردار باشد، پیشرفت در پروژه ها نیز با کیفیت خواهد بود و موجبات افزایش قیمت سهام پروژه ها را در بورس ایجاد می نماید. بر همین اساس می توان گفت بازدهی و یا سود دهی در این نوع از شرکت‌ ها از طریق Capital Gain حاصل می شود.

زمانی که اولین پروژه به بهره برداری رسید در شرکت های پروژه محور، معاونت جدیدی به نام بهره وری تولید و کنترل ایجاد می شود. در ادامه اجرای فرایند ها، پروژه جاری متوقف شده و شرایط اجرایی به پروژه های جدید منتقل می‌شود. در ابتدا در این شرکت ها سبد پروژه ها به جای سبد سهام مدیریت می شود و این شرایط بر اساس بهره برداری های ممکن از پروژه ها به مرور زمان به هر دو پروژه اختصاص پیدا می نماید. واحدی که در این نوع از شرکت ها به طور دائمی و همیشگی فعالیت خواهد داشت، واحد مدیریت پروژه ها می باشد. این واحد در زمان اتمام پروژه جاری نیز برای پروژه آتی مورد استفاده قرار گرفته می شود.

تزریق مستقیم سرمایهمعرفی استراتژی‌ های آتی به جهت شناسایی شرکت پروژه محور

به جهت تزریق مستقیم سرمایه در شرکت های پروژه محور، نیازمند به طراحی و اعمال استراتژی های کاربردی می باشد.  اعمال و اجرای این استراتژی ها در جهت اجرای فرایندهایی است که مدیران پروژه در دستور کار خود قرار می دهند. استراتژی هایی از قبیل

  • شناخت و معرفی شرکت های پروژه محور
  • موجبات بهینه ‌سازی در توسعه فرهنگ به جهت سرمایه گذاری در پروژه های گوناگون
  • تسریع در انجام پروژه ها
  • بهینه سازی و توسعه شرایط کنترلی و نظارتی کمیتها و کیفیتها
  • گسترش جذب و سرمایه گذاری در سپرده های خرد و کلان
  • سرعت بخشی در جذب منابع مفید به جهت اجرای پروژه های منتخب
  • کاهش زمان اتمام رساندن پروژه های منتخب
  • استفاده از روشهای جدید برای تامین مالی پروژه ها به واسطه بازارهای سرمایه
  • فراهم نمودن تامین مالی پروژه ها و کاهش هزینه مالی در آن ها

از جمله استراتژی‌های موجود می باشد که در شرکت های پروژه محور بر اساس تزریق مستقیم سرمایه مورد استفاده قرار گرفته می شود.

تزریق مستقیم سرمایه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = سه