قیمت شمش فولاد در ابتدای هفته جاری در بازارهای جهانی همچنان روند نزولی داشته و بیشترین کاهش قیمت در بازار داخلی چین رخ داده است.

به گزارش ایراسین، قیمت شمش فولاد در بازار آسیا که در هفته گذشته (۲۱ می- ۳۱ اردیبهشت) به میزان ۷۴۳دلار سی اف آر قیمت داشت، در ابتدای هفته جاری (۲۸ می- ۷ خرداد) با کاهش ۲۸ دلاری قیمت از ۷۴۳ دلار بر هرتن به ۷۱۵ دلار رسید.

همچنین در بازار ترکیه نیز که بر خلاف مابقی بازارها تا هفته پیش روند روبه رشد قیمتی را داشت، با کاهش قیمت مواجه شد و با کاهش یکباره ۴۰ دلار برهرتن سی اف آر ، از ۷۰۵دلار به ۶۶۵ دلار برهرتن رسید. این کاهش قیمت در بازار دریای سیاه نیز وجود داشت و موجب شد که با کاهش ۴۰ دلاری قیمت هرتن فولاد از ۶۹۰ دلار به ۶۵۰ دلار برهرتن برسد. البته بازار داخلی چین نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فولاد با بیشترین کاهش قیمت نسبت به دیگر بازارهای فولاد (کاهش ۴۹ دلاری) از ۷۰۳ دلار به ۶۵۴دلار برهرتن برسد.

به گفته کارشناسان یکی از دلایل این موضوع، سیاست‌های اعمال شده از سوی بازار چین برای کنترل قیمتهاست که منجر شده شمش CIS در آسیا فروش کمتری داشته باشد.

به نظر می‌رسد افزایش قیمت شمش فولاد در بازارهای جهانی، آنچنان به مذاق چین خوش نیامده و در تلاش برای بازگرداندن ثبات و به ویژه کاهش قیمت شمش فولاد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه × 2 =