محمدرضا بهرامن گفت، موضوع احیای معادن راکد می‌تواند به جذب سرمایه‌های سرگردان کشور نیز کمک کند، اما واقعیت آن است که طی چهار تا پنج ساله گذشته نتوانستیم از طریق مزایده و دیگر شیوه‌ها سرمایه‌گذاری جدید در این بخش جذب کنیم.

محمدرضا بهرامن گفت،موضوع احیای معادن راکد می‌تواند به جذب سرمایه‌های سرگردان کشور نیز کمک کند، اما واقعیت آن است که طی چهار تا پنج ساله گذشته نتوانستیم از طریق مزایده و دیگر شیوه‌ها سرمایه‌گذاری جدید در این بخش جذب کنیم.

رئیس خانه معدن ایران افزود: بسیاری از معادن به دلیل سرمایه‌گذاری ناکافی و نگاه خاص بهره‌برداران قدیمی که نبود اکتشاف کافی را دلیل عدم سرمایه‌گذاری عنوان می‌کردند، امروز به حالت تعطیل در آمده‌اند، این در حالی است که بسیاری از معادن در کویر مرکزی ایران واقع شده‌اند و پتانسیل ذخایر پلی‌متال را دارند، اما بلوکه شده‌اند.

وی ادامه‌داد: اگر بتوانیم سرمایه‌گذاران را در زمینه اکتشافات این معادن فعال کنیم، به‌طور قطع به ثروت ملی کشور اضافه خواهد شد و بر این اساس باید به هر طریق ممکن در راستای فعال‌سازی آنها حرکت کنیم.

بهرامن گفت: با توجه به مطرح کردن مشکلات مالی به عنوان مهمترین مشکل این معادن، صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی کشور قادر به تامین مالی آنها خواهد بود.

وی تصریح‌کرد: اگر مجموعه سرمایه این صندوق به حدود ۲۰۰ میلیون دلار برسد، بخش بزرگی از نیازهای بخش معدن به ویژه در بخش‌های فراوری، اکتشاف و استخراج را پاسخ‌گو خواهد بود، اما در این راستا نقش معاونت معدنی وزارتخانه در حمایت از این طرح می‌تواند به جهشی در معادن کشور منجر شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک + 9 =