قیمت جهانی مس با توجه به خالی شدن ذخایر انبار مس کشور چین و با اوج‌گیری فعالیت کشورهای تولیدکننده مس در دنیا مسیر صعود را در پیش گرفت که در این میان قیمت‌های داخلی نیز از این روند صعودی بی‌نصیب نمانده‌اند.

روز جمعه سوم اردیبهشت ماه مصادف با ۲۳ آوریل، مس در بورس فلزات لندن رشد ۰.۷ درصدی را نسبت به روز معاملاتی گذشته تجربه کرد و با افزایش ۷۰ دلار در پله ۹ هزار و ۵۴۶ دلار به ازای هر تن قرار گرفت، همچنین این فلز نسبت به هفته گذشته ۲.۲ درصد رشد را تجربه کرد. قیمت سه ماهه فلز سرخ رنگ نیز با افزایش ۰.۷ درصدی معادل ۷۰ دلار نسبت به روز پنج‌شنبه دوم اردیبهشت ماه، به قیمت ۹ هزار و ۵۱۸ دلار به ازای هر تن رسیده است. گفتنی است موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن با کاهش سه هزار و ۲۲۵ تن از ۱۵۸ هزار و ۹۷۵ تن به ۱۵۵ هزار و ۷۵۰ تن رسید.

گفتنی است که قیمت جهانی مس برای سومین هفته متوالی مسیر صعودی را در پیش گرفته است که عمده دلیل آن را می‌توان به نتایج حاصل از کشف ویروس کرونا در کشورهایی همچون چین و امریکا نسبت داد. چراکه با شدت گرفتن و همه‌گیری این ویروس میزان تقاضا از جانب چینی‌ها به عنوان بزرگ‌ترین خریدار مس در دنیا به طور چشمگیری کاهش یافته بود و در پی این موضوع قیمت جهانی مس با افت قابل توجهی مواجه شد و در شرایط فعلی اقتصاد چین به حالت عادی بازگشته و همچون گذشته به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده این فلز سرخ به عرصه رقابت‌ها بازگشته است. همچنین برنامه‌های توسعه‌ای زیرساخت‌های دولت جدید ایالت متحده امریکا نیز از دیگر عوامل رکوردزنی قیمت مس پس از ۱۰ سال به حساب می‌آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − = 4