مهم‌ترین دغدغه فعالان بخش معدن و صنایع معدنی اکتشاف است و در این زمینه باید بهره‌برداری از معادن به متخصصان این بخش واگذار شود.

 

ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل معدنی و صنعتی چادرملو با اعلام مطلب فوق گفت: چنانچه در هر نقطه از کشور پهنه معدنی به چادرملو واگذار شود این شرکت آماده اکتشاف و بهره‌برداری است. وی بر این باور است که اگر با روند فعلی در بخش معدن پیشروی کنیم مطمئنا در آینده  کشور دچار کمبود سنگ‌آهن خواهد شد. ناصر تقی‌زاده، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز مهم‌ترین استراتژی‌های چادرملو  را افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش مصرف انرژی و داخلی‌سازی قطعات صنعتی و ماشین‌آلات دانست و گفت: در حال ورود به اکتشاف در معادن عمیق هستیم و قطعا در این راه نیازمند بهره‌گیری از فناوری‌ها و نوآوری‌های  به روز هستیم  که این امر در سایه  همکاری با مراکز علمی، می‌تواند گام ارزشمندی برای تحقق اهداف ما باشد.

وی از امضای تفاهم‌نامه سه جانبه میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، دانشگاه صنعتی  امیر کبیر و دانشگاه اردکان به عنوان اقدامی در راستای توسعه بیشتر بخش معدن و صنایع معدنی یادکرد و خبر داد: به دنبال این تفاهم‌نامه مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه این شرکت در برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر راه‌اندازی می‌شود. شرکت صنعتی و معدنی چادرملو قصد دارد با ایجاد مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه را با همکاری مشترک دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه اردکان در برج فناوری ابن‌سینا، به‌عنوان شرکت پیشتاز و اولین شرکت تولیدی و صنعتی کشور در دستور کار خود قرار دهد تا با استقرار آن، هوشمندسازی خطوط تولید و گسترش فناوری نوظهور همچون پردازشگرهای کلان داده‌ها، هوشمندسازی سامانه‌ها و فرآیند مواد پیشرفته در ساختار تولیدی شرکت  را  به‌عنوان رسالتی در جامعه تولیدی و علمی کشور پیاده‌سازی کند.

در بهمن ماه امسال  با استفاده از محصول آهن‌اسفنجی گرم کارخانه‌های  فولاد و احیای  چادرملو،  با  ذوب ۹۷ هزارو ۲۴ تن فولاد بالغ بر ۹۵ هزار  و ۱۲۱ تن شمش فولادی تولید کرد. این امر برای نخستین بار سبب عبور ظرفیت تولید  شمش فولاد از مرز ۹۵ هزار تن شد. به گفته تقی‌زاده، با توجه به اینکه مراحل تست  و راه‌اندازی سیستم هات شارژ برای تولید  آزمایشی محصول آهن‌اسفنجی گرم در واحد مگا مدول احیای مستقیم چادرملو  با موفقیت انجام شده است، انتظار می‌رود طی چند ماه آینده برای تولید پایدار و پیوسته، سیستم هات شارژ به‌طور کامل در مدار تولید قرار گیرد. بنابراین گزارش تا پایان آذرماه امسال  ظرفیت تولید شمش فولادی این کارخانه به ۹۳ هزارو ۲۵۰ تن رسیده بود.   از سوی دیگر طی ۱۱ ماه گذشته در واحد گندله‌سازی مجتمع صنعتی چادرملو رکورد تولید فراتر از انتظار شکسته شد و در مدت مانده به پایان سال از ظرفیت تولید اسمی عبور کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ هزار تن رشد تولید نشان می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − یک =