یونس الستی با اشاره به انتقال سهم دو شرکت زیرمجموعه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به شرکت سهامی عام تجلی معادن و فلزات، اظهار کرد: ارزش گذاری دو شرکت صنایع آهن و فولادسرمد ابرکوه  و تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان و انتقال سهم این دو شرکت به شرکت سهامی عام تجلی معادن و فلزات باعث شناسائی بالغ بر ۸۴۰ میلیارد تومان سود شده و تأثیر قابل توجهی بر سود پیش بینی شده هر سهم (EPS) سال جاری شرکت “ومعادن” می گذارد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ومعادن، مدیرعامل شرکت ومعادن ادامه داد: هدف شرکت “ومعادن” طی ماههای اخیر و پس از تشکیل شرکت سهامی عام که صد در صد سهام آن متعلق به هلدینگ است، این است که سهام شرکت های به اصطلاح پروژه­ای و برخی شرکت های تولیدی دارای طرح توسعه و تکمیل زنجیره ارزش را برای تسریع و بازدهی بیشتر به این شرکت منتقل کند.

الستی درمورد شرایط پروژه­ های در دست انجام شرکت های مذکور توضیح داد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان به صورت سهامی خاص جهت احداث کارخانه تولید کنسانتره با ظرفیت دو و نیم میلیون تن تشکیل شده است.

هدف این پروژه تولید کنسانتره سنگ آهن با عیار حداقل ۶۷.۸ درصد جهت تأمین خوراک گندله­ سازی دو و نیم میلیون تنی مجتمع فولاد خراسان است، مطابق توافق صورت گرفته با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) مقرر است سنگ آهن مورد نیاز این کارخانه از آنومالی معادن سنگان تأمین شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر این طرح ۲۴درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با راه اندازی و بهره­برداری از این پروژه خط تولید گندله، آهن اسفنجی، شمش و محصولات سبک ساختمانی در شرکت مذکور تکمیل و رونق خواهد یافت، میزان سهام (ومعادن) از این شرکت معادل ۳۵درصد است که با درنظر گرفتن اقدام هماهنگ سهامداران این شرکت در انجام افزایش سرمایه مرحله اول وسهم پرداخت شده شرکت “ومعادن” به مبلغ ۱.۰۵۰.۰۰۰میلیون ریال جمعاً تعداد ۵۲۴.۹۹۰.۰۰۰ سهم از سهام شرکت فوق به شرکت تجلی معادن و فلزات منتقل شده است.

الستی درمورد شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه نیز گفت: ۳۵درصد سهم این شرکت به شرکت تجلی واگذار شده است. این شرکت در حال حاضر دارای یک واحد فعال نورد میلگرد با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال است.

همچنین اجرای دو پروژه فولادسازی با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن شمش و نیز توسعه بخش نورد میلگرد را در دست اجرا دارد که درصد پیشرفت فیزیکی دو طرح مذکور به ترتیب ۳۵ و ۴۵ درصد است که عمده آن به شرکت تجلی معادن و فلزات منتقل شده است.

وی ادامه داد: انتقال سهام شرکت “ومعادن” به شرکت سهامی عام تجلی معادن و فلزات بر اساس توصیه سازمان بورس اوراق بهادار و به واسطه برنامه و رویکرد آتی حضور این شرکت در بازار سرمایه، اقدام به پذیره نویسی و لزوم شفاف سازی خالص ارزش دارائی ها و حقوق صاحبان سهام این شرکت بر اساس قیمت کارشناسی رسمی دادگستری بوده است.

الستی افزود: با رعایت تمامی جنبه ها و اطلاعات لازم قیمت­ گذاری، در نهایت ارزش کل روز شرکت های مذکور بالغ بر  ۳۹.۵۳۹.۷۵۱ میلیون ریال تعیین که پس از محاسبه درصد و تعداد سهم متعلق به شرکت (ومعادن) و البته تعداد سهامی که با ارزش کارشناسی شده به شرکت تجلی معادن و فلزات و به مبلغ ۱۳.۸۳۸.۵۹۷ میلیون ریال منتقل می شود و کسر بهای تمام شده سهام منتقل شده به مبلغ ۵.۴۲۴.۸۹۰ میلیون ریال جمعاً نسبت به شناسائی و اعمال مبلغ  ۸.۴۱۳.۷۰۷ میلیون ریال سود در شرکت “ومعادن”مبادرت شده که به واقع با افزایش سود و درآمد حاصله و تأثیر مناسب آن بر شاخص­ های سودآوری، سود قابل قبولی به سهامداران تعلق می­ گیرد.

وی تاکید کرد: انتقال سهام شرکت های مذکور به شرکت تجلی پس از تامین منابع مالی آن دو شرکت از طریق افزایش سرمایه و پرداخت سهم مربوطه صورت گرفته است.

در نتیجه با پیشرفت اجرای طرح ها و پروژه­ های بنیادی در زنجیره تولید شرکت های گروه جدای از ارزش افزوده که حاصل می شود، پس از بهره برداری از طرح­ های مذکور سود سالیانه قابل توجهی به شرکت تجلی معادن و فلزات نیز به عنوان شرکت فرعی و صد در صدی (ومعادن) تعلق می­ گیرد.

لذا این نقل و انتقال علاوه بر سود عینی ۸۴۰ میلیارد تومانی فعلی، با تسریع در به ثمر نشستن پروژه ها منافع آتی بسیار خوبی را از طریق شرکت تجلی و نیز زیرمجموعه هایی مثل فولاد خراسان عاید سهامداران “ومعادن” خواهد نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = نُه