شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، یک شرکت ایرانی است که در بورس اوراق بهادار ثبت شده است. در حال حاضر شمش فولاد، محصول صادراتی چادرملو است و در مدت ۸ ماهه نخست سال ۹۹، با صادرات ۳۶۲ هزار و ۲۳۰ تن شمش فولاد، به درآمد ۲۵ میلیون و ۶۹ هزار و ۷۰۹ ریالی رسیده است.

در ادامه کاماپرس به ۱۱ نکته درباره چادرملو می‌پردازد که این اطلاعات برای فعالان حوزه صنایع معدنی مفید خواهد بود؛

۱. این شرکت به دو قسمت معدنی و صنعتی تقسیم می‌شود. شرک معدنی شامل مرحله استخراج سنگ تا تولید کنسانتره و شرکت صنعتی از تولید گندله تا فولاد را شامل می‌شود.

۲. شرکت چادرملو در سال ۱۳۸۶، با درآمد دو میلیارد دلاری، به یکی از بزرگترین شرکت‌های فهرست شده در بورس اوراق بهادار تهران، تبدیل شده است.

۳. این شرکت سهامی عام، ابتدا با سرمایه‌گذاری بانک سپه و شرکت ملی فولاد ایران تاسیس شد و اکنون سهام‌داران آن عبارتند از: شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید، شرکت فولاد مبارکه، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و سایر سهامداران بخش حقیقی و حقوقی.

۴. فعالیت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در زمینه اکتشاف و استخراج، بهره‌برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره از آن، تولید گندله، تولید سنگ آهن و تولید محصولات فولادی است.

۵. این شرکت همچنین به نصب، راه‌اندازی، نگهداری، تعمیرات و بازرسی فنی سرویس تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت، خرید و تهیه انواع و اقسام ماشین‌آلات، تجهیزات، تاسیسات و مصالح مورد نیاز شرکت می‌پردازد.

۶. از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به انجام خدمات مهندسی، مشاوره، آموزش مدیریت و فراهم کردن دانش فنی از داخل یا خارج برای تحقق موضوع فعالیت شرکت و…نام برد.

۷. شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، شرکت آهن و فولاد ارفع، شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه، شرکت فولاد شاهرود، شرکت کاوند نهان زمین، طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب اردکان و انتقال آب به مجتمع صنعتی چادرملو و شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس، از زیرمجموعه‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هستند.

۸. این شرکت در سال ۹۴، عنوان پیشتاز در صرفه‌جویی برق برگزیده شد. همچنین لوح سپاس روز صنعت و معدن، لوح سپاس سومین کنفرانس مکانیک و رتبه‌بندی در بین ۵۰۰ شرکت برتر را به‌دست آورده است.

۹. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال ۹۳ نیز با عضویت در انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن، عنوان شرکت بهره‌ور در میان بنگاه‌های گروه معادن توسط ایمیدرو و شرکت پیشرو را از آن خود کرد.

۱۰. این شرکت در ۸ ماهه منتهی به آبان ماه ۹۹، مبلغ ۱۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان از فروش محصولات خود درآمد کسب کرد که از این مبلغ دو میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان آن مربوط به آبان ماه است؛ به عبارت دیگر مبلغ فروش شرکت، در مدت ۸ ماهه سال ۹۹، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹۹ درصد رشد داشته است.

۱۱. بیشترین میزان فروش صادراتی این شرکت در آذر ماه ۹۹ از شمش فولاد بوده است. به صورتی که از فروش ۳۰ هزار و ۸۴۱ تن شمش فولاد، کل درآمد حاصل از صادرات به میزان ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۲۷ ریال بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = سیزده