افتتاح پروژه های شرکت تجلی شروع شد

مرتضی علی اکبری مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص آخرین وضعیت پروژه های این شرکت در سال جاری به خبرنگار بورس۲۴ گفت: پروژه فولاد شرق خراسان، پروژه‌های فولاد سرمد ابرکوه، صبا امید غرب خاورمیانه و پروژه‌های مشترک با فولاد مبارکه به خوبی پیش می‌روند. ابتدای سال آینده یا اواخر امسال فاز اول از ۳ پروژه شرکت فولاد ابرکوه به بهره‌برداری می‌رسد و تا انتهای سال ۱۴۰۳ همه پروژه های این شرکت بهره‌برداری خواهند شد.
وی در خصوص روند افزایش سرمایه شرکت گفت: افزایش سرمایه ۲۴۰۰ میلیارد تومانی شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی را از طریق کدال اعلام کرده‌ایم، گزارش توجیهی افزایش سرمایه تهیه شده ، پس از تایید حسابرس و سازمان ، مجمع برگزار می‌شود.امیدواریم تا پایان سال این افزایش سرمایه به ثبت برسد. حمایت خوبی از طریق سهامدار عمده‌ داشته‌ایم و هیچ مشکلی جهت تامین منابع در افزایش سرمایه و اجرای پروژه‌های سال ۱۴۰۳ نداریم.
مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به برنامه عرضه دو شرکت زیر مجموعه گفت: فولاد سرمد ابرکوه از شرکت‌های بزرگ و مطرح کشور است که پس از راه‌اندازی یکی از پروژه های آن برنامه پذیرش و عرضه این شرکت برای سال آینده دنبال می‌شود.
به گفته وی، ورود شرکت معدن کار باختر به بورس در سال جاری دنبال می‌شود ، تجلی در این شرکت ۴۰ درصد و سهم صبانور ۶۰ درصد است، توافق نهایی با فرابورس انجام‌شده و مدارکی از سوی فرابورس درخواست شده که درصدد ارسال هستیم و پس از بررسی لازم برای ورود به بازار سرمایه اقدام خواهیم نمود.
وی گفت: سهام‌ بورسی و اوراقی که در اختیار داریم به مرور در بازار واگذار و به پروژه‌های شرکت تزریق می‌کنیم.
علی اکبری افزود: وزن سرمایه‌گذاری‌ها طی ۱۰ سال آینده بیشتر به سمت مواد نادر خاکی، عناصر حیاتی و پروژه‌های نوآور خواهد بود.
وی در خصوص خالص ارزش دارایی شرکت گفت: قیمت سهم طبق محاسبات در مقطعی که دلار رشد داشت، حدود ۵۴ درصد NAV بود.امیدواریم با اجرای پروژه‌ها در سال آینده، سود خوبی محقق کنیم و با افزایش NAV ، تجلی بتواند سهم مناسبی را در پرتفو‌ی سهامداران داشته‌ باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− چهار = 0