در حوزه «معدن»، هم‌اکنون بیش از ۳۰ هزار متر حفاری اکتشافی برای حصول اطمینان از تخمین ذخیره قبلی و مشخص شدن بلوک مدل انجام شده و عملیات باطله‌برداری معدن نیز به صورت هم‌زمان در حال انجام است.
در دو ماه گذشته، ۱۵ دامپ‌تراک ۱۰۰ تنی به دامپ‌تراک‌های قبلی اضافه شده و معدن‌کاری در این پروژه با سرعت قابل‌ توجهی در حال انجام است.
در حوزه «احداث کارخانه» به منظور احداث کارخانه ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس با عیار ۰٫۲۵ مس، پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار (EPC) پروژه انتخاب شده است.
در حوزه «زیرساخت»، پیمانکار خط انتقال آب از محل پساب زابل با شرکت در مناقصه آب و فاضلاب استان مشخص شده است و شرکت در حال خرید زمین‌های طرح و انجام عملیات مهندسی و به دنبال آن آغاز عملیات اجرایی می باشد.
در حال حاضر میزان تولید کل فلز محتوی مس در کشور به حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تن می‌رسد که این میزان پس از وارد مدار تولید شدن یک کارخانه کنسانتره ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس با عیار ۰٫۲۵ درصد (جانجا)، به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد معادل ۴۰ تا ۴۵ هزار تن به میزان تولید فلز محتوی مس در کشور افزوده خواهد شد.
میزان ذخایر موجود در معدن جانجا و سرمایه‌گذاری‌ها انجام شده در این معدن، نویدبخش توسعه صنایع پایین‌دستی آن مانند احداث کارخانه تولید کاتد مس خواهد بود و مناطق زابل و جانجا پس از راه‌اندازی این کارخانه طی سه تا چهار سال آینده، به توسعه و پیشرفت وصف‌نشدنی در یک بازه زمانی ۱۰ ساله خواهند رسید؛

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = یازده