مارک کوتیفانی، مدیر عامل شرکت آنگلو آمریکن که وظیفه سخنرانی در مورد نقش صنایع معدنی در جامعه را در بخشی از جلسه عمومی افتتاحیه مجازی کنوانسیون CIM امسال بر عهده داشت، سخنان خود در این رابطه را با صراحت اعلام کرد.

به گزارش دنیای معدن، وب‌سایت خبری ماینینگ ویکلی سخنرانی کوتیفانی را منعکس کرده که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. کوتیفانی در این سخنرانی اظهار کرد با جمعیت فزاینده ۶/ ۷میلیارد نفری جهان که به زودی به ۹میلیارد نفر نیز می‌رسد، یک واقعیت ساده وجود دارد و آن این است که جهان بدون استخراج و کمک معادن به معنای واقعی کلمه در هر جنبه از زندگی مدرن نمی‌تواند زنده بماند. کوتیفانی خاطرنشان کرد: سایر بخش‌های مهم، از جمله انرژی، صنایع مواد غذایی، ساخت‌وساز، حمل‌ونقل، زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر و ارتباطات، همگی به معدنکاری متکی هستند. وی افزود: در حقیقت بیش از  ۴۵درصد از فعالیت‌های اقتصادی جهان توسط بخش معدن انجام می‌شود.

این تنها مزیت این صنعت نیست، بلکه در مقایسه با صنعت کشاورزی که ۵۰درصد از زمین‌های قابل سکونت جهان را اشغال می‌کند، اما صنایع معدنی و استخراج تنها ۰۴/ ۰درصد از این سهم را به خود اختصاص داده‌اند. از این رو به معنای واقعی کلمه، این صنعت با توجه به سهم اقتصادی قابل توجه خود دارای کوچک‌ترین ردپا در مقایسه با سایر صنایع است. با این حال، شکاف عمیقی بین درک و برداشت عمومی از معدن و واقعیت استخراج وجود دارد. کوتیفای اظهار کرد حتی به‌رغم تمامی مشارکت‌ها و همکاری‌هایی که با سایر بخش‌ها انجام می‌دهیم، مردم همواره تمایل دارند که ما را صنعتی ببینند که بیش از آنکه می‌بخشیم، مصرف می‌کنیم.  وی گفت: یکی از کار‌هایی که ما در این صنعت حیاتی به خوبی انجام نمی‌دهیم، توضیح و آموزش در رابطه با فعالیتی است که دقیقا انجام می‌دهیم.

برنامه‌هایی برای زندگی جوامع

نقش رابطه بین معدن و شرکت‌های معدنی با جوامع محلی نیز همگام با پیشرفت فناوری و افزایش تمرکز بر پایداری زیست‌محیطی در حال تغییر است. به عنوان مثال، به عنوان بخشی از اهداف پایداری خود که بر مبنای حمایت از یک محیط سالم و جوامع پررونق و یک مدیریت شرکتی قابل اعتماد واقع شده است، آنگلو متعهد شده تا از ایجاد پنج شغل دور از سایت برای هر یک از مشاغل داخل سایت معدنی خود پشتیبانی کند. هنگامی که در مورد برنامه‌های خود برای زندگی معدنی صحبت می‌کنیم، به این معنی است که ما هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای زندگی در جوامع مختلف هستیم و اینکه چگونه می‌توانیم بر اساس زیرساخت‌هایی که می‌توانیم به عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه معادن خود ایجاد کنیم، در ۱۰۰ سال آینده شرایط را برای آن جوامع فراهم کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌های تامین مالی خرد این شرکت در آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی، از ایجاد ۱۳۷ هزار شغل پشتیبانی کرده است و ایجاد تاسیسات تصفیه آب اسمز معکوس در آفریقای جنوبی فرصت‌های جدیدی را برای کشاورزان و بومیان آن منطقه برای ورود به صنایع جدیدی که به آب پاک متکی هستند، فراهم کرده است. ما به خوبی درک می‌کنیم که تاثیر تکنولوژی و آینده معدنکاری چه خواهد بود، بنابراین بر این موضوع واقف هستیم که باید برای مشاغل جدید در جوامع محلی به عنوان یک کاتالیزور یا تسهیل‌کننده عمل کنیم.

در حال حاضر با افزایش تمرکز بر پایداری زیست‌محیطی و تغییرات آب و هوایی، این فشار‌ها باعث ایجاد تغییراتی در فعالیت‌های معدنی می‌شوند. کوتیفانی گفت: ۱۰ سال پیش، هنگامی که خود را به عنوان یک شرکت معدنی معرفی می‌کردیم، در ذهن اکثریت مردم تصویری از شرکتی که در زمین تونل حفر می‌کند، تداعی می‌شد، اما در سال ۲۰۱۸، تعریف جدیدی را در مورد خودمان برای دیگران ایجاد کردیم و در این راستا از روشی که مشتریان در مورد ما توصیف می‌کردند استفاده کردیم و آن تعریف جدید یک «شرکت فلزات و مواد معدنی» است. با نگاهی به ۱۰ تا ۲۰ سال آینده، شرکت آنگلو آمریکن که در حال حاضر از سنگ‌آهن گرفته تا فلزات‌گرانبها و فلزات اساسی تا الماس و… را استخراج می‌کند، خود را تبدیل به یک «شرکت راه‌حل‌های موادمعدنی» کرده است.

این چشم‌انداز شامل درکی از چگونگی حمایت آنگلو از اقتصاد چرخشی، از جمله فعالیت بیشتر در صنعت بازیافت و همچنین تلاش موثر در برابر تغییرات آب و هوایی است، که بیش از پیش نیاز به تنظیم فعالیت‌های خود با نیاز‌های جامعه را در دستور کار خود قرار خواهد داد. کوتیفانی افزود: هدف این است که بفهمیم جهان به کدام سمت می‌رود تا بتوانیم به عنوان یک کاتالیزور برای سریع‌تر رسیدن به آن نقطه، عمل کنیم. ما باید به مردم کمک کنیم تا بفهمند ما دقیقا چه می‌کنیم و چقدر در رابطه با فعالیت‌هایمان انتقادپذیر هستیم، ما باید در ایجاد آینده‌ای جدید با جوامع شریک باشیم. ما کلید اصلی دنیای عاری از کربن و ایجاد یک سیاره پایدار در درازمدت هستیم. کوتیفانی همچنین از شرکت‌های معدنی خواست وقت بگذارند تا نقش ما در جامعه را بیشتر درک کنند و اطمینان پیدا کنند که این ما هستیم که آینده را ایجاد می‌کنیم و هیچ‌گاه قربانی آینده نخواهیم شد.

اظهارات وی در نشستی بیان شد که با مدیریت جرود داونی، رئیس Crownsmen Partners برگزار شد. در این نشست جودی کوزنکو، رئیس و مدیرعامل Torex Gold Resources، دیوید کاتافورد، رئیس و مدیرعامل شرکت Champion Iron و دنیس جانسون، رئیس گروه کاترپیلار نیز حضور داشتند. موضوع حاکم در این جلسه عمومی «انعطاف‌پذیری و رونق» بود و با بحث در مورد تنوع و گنجایش فعالیت‌های معدنی، پایداری و معیار‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) و همچنین تاثیر شیوع ویروس کرونا در فعالیت‌های معدنی، ادامه پیدا کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار − 4 =