مدیرعامل چادرملو به تشریح همه 20 طرح توسعه‌ای این شرکت معدنی و صنعتی پرداخت. طرح‌هایی که برای اجرای آنها سرمایه‌گذاری 4.8 میلیارد یورویی در نظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از 20 هزار نفر را به دنبال داشته باشد.

«ناصر تقی‌زاده» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگوی اختصاصی با سایت خبری- تحلیلی معدن24 افزود: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) از سال 1376 عملیات استخراج سنگ آهن از کانسار چادرملو در قلب کویر مرکزی ایران را آغاز کرد.
وی بیان‌داشت: چادرملو در حال حاضر دارای یک مجتمع معدنی شامل معدن سنگ آهن چادرملو و 5 خط تولید کنسانتره با ظرفیت تولید 11 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در سال و یک مجتمع صنعتی شامل کارخانه گندله سازی با ظرفیت تولید 3.7 میلیون تن گنـدله، کارخانه احیا مستقیم با ظرفـیت تولید 1.55 میلـیون تن آهن اسفنجی، کارخانه تولید شمش فـولادی بـا ظرفیت 1.2 میلیـون تن، نیـروگاه سیکل ترکیبی 500 مگـاواتی و نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در شهرستان اردکان و کارخانه تولید میلگرد با ظرفیت 450 هزار تن در شهرستان ابرکوه استان یزد است.
تقی‌زاده گفت: چادرملو با بیش از 7 هزار نیرو شاغل، سالیانه افزون بر 17 میلیون تن محصولات فولادی تولید می کند و یکی از 10 شرکت برتر بازار بورس اوراق بهادر محسوب می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون این شرکت 20 طرح توسعه در دست اجرا دارد، خاطرنشان‌کرد: این طرح ها شامل بهره برداری از معدن سنگ آهن آریز (D19)، کارخانه فرآوری و تولیدکنسانتره آهن به ظرفیت 4 میلیون تن در سال در بهاباد، کارخانه گندله سازی شماره 2 به ظرفیت 5 ملیون تن، کارخانه احیای مستقیم مگامدول با ظرفیت تولید 2.2 میلیون تن آهن اسفنجی، کارخانه تولید فرو آلیاژها به ظرفیت 50 هزار تن، کارخانه گندله سازی با ظرفیت 4 میلیون تن در بهاباد، کارخانه احیای مستقیم به ظرفیت 1.2 میلیون تن آهن اسفنجی در استان اردبیل، 2 کارخانه تولید اسلب و ورق آلیاژی به ظرفیت 3 میلیون تن، کارخانه تولید انواع آجر و اجرام نسوز با ظرفیت 100 هزار تن، دومین نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی، 2 واحد نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی و یک نیروگاه 100 مگاواتی خورشیدی است.
مدیرعامل چادرملو ادامه‌داد: همچنین تکمیل طرح نیمه تمام تولید شمش فولادی به ظرفیت 600 هزار تن در سرمد ابرکوه، واحد احیای مستقیم سرمد ابرکوه با ظرفیت 800 هزار تن در سال، تکمیل کارخانه تولید کلاف فولادی سرمد ابرکوه با ظرفیت 450 هزار تن در سال، کارخانه بازیافت سرباره در مجتمع صنعتی چادرملو به ظرفیت 100 هزار تن، کارخانه تولید کنسانتره از باطله های معدنی به ظرفیت 100 هزار تن، مشارکت در پروژه های فولادی در جنوب کشور، کارخانه تولید ممبران های تصفیه آب به ظرفیت 50 هزار عدد در سال در دستور کار چادرملو است.
وی تصریح‌کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده در این طرح ها، 4 میلیارد و 800 میلیون یورو است که پیش‌بینی می‌شود اشتغال‌زایی بیش از 20هزار نفر را بطور مستقیم به دنبال داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + نُه =