دوشنبه عصر قرار است در نشستی برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه ایران از نحوه ارزش گذاری شرکت های پروژه محور رمزگشایی شود. در همین خصوص با مدیر عامل تجلی بعنوان یکی از بزرگترین شرکت های پروژه محور گفت و گو کردیم.

مرتضی علی اکبری مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گفت و گو با خبرنگار بورس 24 با اشاره به سابقه این شرکت، ابراز داشت: شرکت تجلی با هدف اجرای پروژه های کلان کشور با محوریت توسعه صنایع معدنی و فلزی، استخراج و اکتشاف معادن جدید با تکمیل و توسعه و تولید فلزات اساسی از طریق پذیره نویسی سهام برای اولین بار در سازمان بورس اوراق بهادار می باشد به نحوی که این شرکت به عنوان اولین شرکت پروژه محور پیرو تدوین قوانین بالادستی در نهادهای حکومتی امکان جذب سپرده های کوچک و بزرگ تمام سرمایه گذاران و انتقالات و صرف آن در اجرای پروژه های مختلف را میسر می سازد.

او اضافه کرد: این شرکت به عنوان اولین شرکت پروژه محور تشکیل شده و در تاریخ دوم بهمن 1400 با عرضه سهام خود به قیمت 100 تومان با روش افزایش سرمایه صرف سهام وارد بازار سرمایه شده و بازدهی سنگین 70 درصدی را طی مدت حضور کوتاه مدت خود در بازار سرمایه تجربه کرده است.

در ادامه علی اکبری به آخرین وضعیت مالی تجلی اشاره داشت و گفت: شرکت در صورت های مالی 12 ماهه 1400 توانسته بخشی از پتانسیل های خود را رونمایی نماید بدین ترتیب با جهش نزدیک 3940 درصدی سود خالص همراه و در حالی که در سال مالی 99 سود نزدیک 5 میلیاردی داشت، در سال 1400 به سود 192 میلیارد تومان دست یافته است.

از او در خصوص زمینه های فعالیت تجلی پرسیدیم. او در پاسخ اظهار داشت: این شرکت در سه حوزه اصلی بهره برداری از معادن فلزی و غیر فلزی و مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های معدنی و فولادی و خدمات مشاوره مهندسی در زمینه معادن و شرکت های فولادی و فلزی فعال است.

ارزش روز سرمایه گذاری های تجلی چقدر است؟

علی اکبری در پاسخ به پرسشی که خبرنگار بورس 24 درباره ارزش سرمایه گذاری های تجلی پرسید، اذعان کرد: شرکت تجلی تا پایان اردیبهشت ماه در حوزه بورس، سرمایه گذاری به ارزش بیش از 3700 میلیارد تومان داشته که این سرمایه گذاری مازاد ارزش 411 میلیاردی به همراه آورده است. سرمایه گذاری در شرکت های سنگ آهنی و معدنی از مهمترین بخش های سرمایه گذاری این شرکت است اما در بخش غیر بورسی نیز سرمایه گذاری با بهای تمام شده بیش از 2400 میلیارد تومان داشته که ارزش روز این سرمایه گذاری نیز چند برابر این رقم است.

در پایان مدیر عامل تجلی با اشاره به آخرین وضعیت سرمایه گذاری های تجلی، بیان داشت: از مهمترین سرمایه گذاری هایی که تجلی انجام داده مالکیت 48 درصدی در فولاد سرمد ابرکوه، مالکیت 30 درصدی در شرکت صبا امید غرب خاورمیانه، مالکیت 35 درصدی مواد معدنی شرق فولاد خراسان و مالکیت 51 درصدی بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران است. حجم سرمایه گذاری های بورسی و غیر بورسی، مشارکت ها و پروژه های جدید سبب شده تا ضمن افزایش سود سازی، ان ای وی این شرکت نیز به صورت پیوسته رو به رشد بوده و تجلی را تبدیل به شرکتی کند که هم ارزش افزوده بالایی دارد و هم سودهای سالانه خوبی را شناسایی می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه + = 10