تجلی توسعه معادن و فلزات در اجرای ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» نقش فعالی دارد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر «کگل»، مجتمع فولاد مبارکه «فولاد»، شرکت ملی صنایع مس ایران «فملی»، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد»، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» و شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان «پارسان» ۶ غول «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» هستند که مسئولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی و معدنی را بر عهده دارند.

شرکت تجلی معادن و فلزات به عنوان زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» در پروژه‌های مهمی همچون توسعه معدن جانجا به عنوان یکی از ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی و معدنی نقش مهمی دارد. این پروژه‌ها توسط «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهند شد. پیشرفت و موفقیت در به‌نتیجه رسیدن این پروژه‌ها علاوه بر آنکه اشتغال و توسعه را به همراه دارد، سهامداران بورسی را نیز منتفع خواهد کرد.

مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: تجلی معادن و فلزات در ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مشارکت فعال دارد.

وی از جمله مهم‌ترین مشارکت‌های تجلی را مربوط به حضور در کنسرسیوم معدن طلا و مس جانجا عنوان کرد و گفت: تجلی با مشارکت در کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های چادرملو، گل گهر، گهرزمین، صنایع و معادن غدیر و به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در مزایده معدن طلا و مس جانجا برنده شده است.

علی اکبری در خصوص جزییات معدن جانجا گفت: معدن مس جانجا یکی از این ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» است این معدن در شمال سیستان و بلوچستان با بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است. احداث این پروژه چندین سال طول می‌کشد و اشتغال زایی به همراه دارد.

علی اکبری با اشاره به دیگر پروژه‌های دیگری که تجلی در آن حضور فعال دارد، افزود: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در پروژه احیاء و فولادسازی و نورد کردستان مشارکت دارد. این پروژه از جمله ۴۸ پروژه گروه پیشرانان پیشرفت ایران است که تجلی با مشارکت شرکت توسعه معادن و فلزات «ومعادن» در حال انجام آن است.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات همچنین از مشارکت تجلی در پروژه سقز خبر داد و گفت: تجلی در راستای توسعه و بالندگی کشور طرح‌های مشترکی با چادرملو دارد که مشارکت در پروژه بزرگ فولادسازی و تولید ۴ میلیون تنی چادرملو و مشارکت در احیاء و فولادسازی سرمد ابرکوه از جمله مهم‌ترین آنهاست که آن نیز یکی از ۴۸ پروژه گروه پیشرانان پیشرفت ایران است.

جزییات ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران»

  • از جمله مهم‌ترین نتایج اجرایی شدن پروژه‌های «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» می‌توان به ۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم اشاره کرد.
  • ۴۸ پروژه‌ «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» از آغاز، در دوره راه‌اندازی و پس از تکمیل و شروع به فعالیت اشتغالزا خواهند بود.
  • این ۴۸ پروژه‌ به لحاظ ابعاد گسترده‌ای که دارند در دوره راه‌اندازی و احداث، اشتغال قابل توجهی ایجاد می‌کنند و باعث رونق تولید می‌شوند و با شروع به کار یک جهش چشمگیر را شاهد خواهیم بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک + 7 =