در فاصله پذیره نویسی سهام شرکت تجلی، دو پروژه فولاد کردستان و زغالسنگ گلندرود به پروژه های شرکت افزوده شد

امیر حسین نادری ، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در مراسم رونمایی و بازگشایی نماد تجلی در بازار سرمایه گفت: تجلی نگاه جدیدی بود که به بازار سرمایه داد، تا ما بتوانیم پروژه‌ها را از محل نقدینگی در حوزه بازار سرمایه ، تجهیز کنیم و به تولید برسانیم‌.

وی گفت: برای این کار پروژه‌های منتخبی و در حوزه فرآوری وجود داشت که با انتخاب آنها( که مهمترین آن گندله سازی صبانور و کنسانتره سازی فولاد شرق خراسان بود.) بتوانیم سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشیم. از طرفی بازده سرمایه گذاری‌ این پروژه‌ها هم خیلی زیاد است و هم در کشور ما بعضا دوره بازگشت سرمایه‌ کوتاهی دارد.

نادری گفت: در فاصله پذیره نویسی شرکت ، دو پروژه فولاد کردستان و زغالسنگ گلندرود به پروژه های شرکت افزوده شد. از طرفی رشد قیمت جهانی زغال و کک، این حوزه را در بخش پر‌بازده معدن کشور قرار داده‌ است. طی سالهای اخیر افزایش اهمیت اقتصاد زغال سنگ از طلا و سایر حوزه‌ها بوده که ما در آن ورود کرده و سرمایه‌گذاری خواهیم داشت.

حمایت از تجلی ادامه دارد

در مورد بازگشایی نماد، توقع ما بیشتر از این بود و سعی می‌کنیم که پشتیبانی کنیم که سهامدارانی که به ما اعتماد کرده‌اند و در این حوزه وارد شده‌اند بتوانند بازدهی متناسب و خوبی داشته باشند، این ابتدای راه است. پروژه‌های شرکت عمدتا در حوزه گندله و سنگ آهن و فرآوری فولاد است و فکر می‌کنیم که بازده خیلی خوبی داشته باشد.

وی گفت: گزارش‌های مالی ۳ ماه یکبار در تجلی خدمت بازار سرمایه ارائه می شود . خود ما هم به عنوان سهامدار عمده مجموعه گل‌گهر و چادرملو پشتیبانی خوبی انجام خواهیم داد.

ورودبه حوزه اکتشاف …

نادری در خصوص حوزه اکتشافی جدید گفت: یک شرکت اکتشافی هم تاسیس کرده‌ایم که سهامدار عمده شرکت تجلی است و فکر می‌کنم که خبرهای خوبی در حوزه اکتشاف داشته باشیم. ما تارگت اکتشاف را به عنوان یک حوزه‌ای که در زنجیره‌مان نداشته‌ایم قرار داده‌ایم و فکر می‌کنم که گزارش‌های خیلی خوبی از این حوزه خواهیم داشت.

وی گفت: با آغاز عملیات اکتشافی در پهنه اردبیل، احتمال شناسایی ذخایر مناسب پلی‌متال و سنگ آهن در این منطقه وجود دارد، اقداماتی که در صبانور انجام شد نشان داد در غرب کشور ذخایر قابل توجه سنگ آهن وجود دارد و منطقه مستعد کشف این ماده معدنی است بر همین اساس و متناسب با مطالعات اولیه، عملیات اکتشاف در حال انجام است و تا امروز نتایج قابل قبولی حاصل شده است.

به گفته‌ وی، منطقه غرب مرکب از کردستان و همدان و آذربایجان را به صورت یک منطقه در نظر گرفتیم و وارد فولاد کردستان شدیم، موقعیت مناسب منطقه غرب کشور از نظر دسترسی به بازار ، تامین آب و ماده معدنی اولیه، بسیار مناسب است. خرید سهام عمده فولاد کردستان یک اقدام اقتصادی بوده و ساخت و بهره‌برداری از این پروژه در کمترین زمان، انجام خواهد شد.

به بزرگترین کنسریوم کشور ورود کرده ایم

وی درخصوص پتانسیل های استان سیستان و بلوچستان و سرمایه گذاری در بخش معدن در این استان گفت: در معدن جان‌جان بزرگترین کنسرسیوم معدنی در کشور را تشکیل دادیم، مجموعه معادن فلزات، گل‌گهر، چادرملو و گهر‌زمین و غدیر با هم کنسرسیوم تشکیل دادند، ما سابقه کنسرسیوم با این اندازه را در کشور از شرکت‌های معدنی نداشته‌ایم و اعلام آمادگی کردیم که در هر پروژه‌ای که دولت و مجموعه وزراتخانه صلاح بداند، وارد شویم و بتوانیم شرایط معدنی آن منطقه را احیا کنیم، و با توجه به روشی که شرکت‌های پروژه محور دارند، مردم منطقه نیز سهام‌دار و بعد از اجرای پروژه‌ها منتفع می‌شوند.

نادری با اشاره به خرید سهام مدیریتی شرکت گفت: ظرفیت علمی و تخصص این شرکت مهندسی، سوابق و تجارب موفق آن در پروژه‌های مختلف مانند فولاد مبارکه، فولاد خراسان و دیگر مجموعه‌های معدنی و فولادی بزرگ کشور بالا است و توانایی این شرکت در برنامه ریزی برای ایجاد پلنت‌های جدید را باید نظر گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × = 4