نشست خبری پذیره‌نویسی سهام شرکت «تجلی» در فرابورس با حضور مدیرعامل این شرکت و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و دیگر اعضای هیات مدیره برگزار شد.
«مرتضی علی‌اکبری» مدیرعامل شرکت پروژه محور «تجلی» در این نشست خبری، اظهار کرد: ایده این شرکت از زمان ورود شدید نقدینگی به بازار سرمایه شکل گرفت در حالی که پروژه‌ها با کمبود نقدینگی همراه بودند.

وی افزود: روش‌های زیادی برای تامین مالی مطرح بود، زیرا بانک‌ها توانایی تامین نقدینگی موجود را نداشتند و باید اوراق‌هایی به فروش می‌رسید. اما ما به دنبال نقدینگی بودیم که نخواهیم تا زمان بهره‌برداری پرداخت کنیم و بهترین کار همراه شدن مردم از طریق بازار سرمایه بود.

علی‌اکبری گفت: این سهم باید از طریق بورس به فروش می‌رسید. ضمن آنکه شرکت «تجلی» از نقدینگی تامین شده ۵ پروژه در دستور کار را اجرایی می‌کند.

پنج پروژه یاد شده پروژه فولاد‌سازی سرمد ابرکوه با بیشترین سرمایه‌گذاری از سوی تجلی، پروژه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره شرق فولاد خراسان، ۱.۵ میلیون تنی گندله غرب خاورمیانه، پروژه پایانه مکانیزه بندر شهید رجایی و ۱.۶ میلیون تنی آهن اسفنجی فولاد کردستان در دستور کار «تجلی» قرار دارد.

علی‌اکبری گفت: «تجلی» از سویی عرضه اولیه و از سویی دیگر افزایش سرمایه و سلب حق تقدم را دارا است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران به دنبال آن بودند که پروژه‌هایی در «تجلی» معرفی شود که هم توجیه اقتصادی داشته و هم بتواند در عرضه اولیه برای خرید سهام جذاب باشد.

به گفته علی‌اکبری، زنجیره فولاد از معدن تا فولاد در «تجلی» وجود دارد این شرکت با حضور سهامدارانی همچون ومعادن، چادرملو و گل گهر شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: «چادرملو» سهم خوبی در «تجلی» داشته و همیشه به عنوان سهامدار اصلی ما در کنار ما بوده است. «گل‌گهر» نیز پشتیبانی‌های خوبی داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 × شش =