بورس۲۴ : یک چهره سرشناس بازار سرمایه پس از ۲۱ سال فعالیت در بزرگترین هلدینگ معدنی بورس از این شرکت خداحافظی کرد.

مرتضی علی اکبری معاون مالی و اقتصادی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در حکمی به عنوان مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن فلزات که نخستین شرکت پروژه محور ایران است ، منصوب شد.

علی اکبری علاوه بر بیش از دو دهه فعالیت در معاونت مالی و اقتصادی معادن و فلزات ، در دوره ای عضو هیات مدیره این شرکت بود و در حال حاضر عضو هیات مدیره بورس انرژی و شرکت کارگزاری سی ولکس کالا نیز هست.

آنچه از «تجلی توسعه معادن و فلزات» می دانیم…

شرکت تجلی توسعه معادن فلزات ، نخستین شرکت پروژه محور ایران است که در حال حاضر در پرتفوی خود ۳۵ درصد شرکت تامین مواد اولیه فولاد شرق خراسان ( یک پروژه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن ) ،۳۰ درصد سهام فولاد غرب ایرانیان (پروژه یک میلیون تنی گندله سازی ) و ۳۵ درصد فولاد سرمد ابرکوه را در اختیار دارد.

فولاد ابرکوه به‌عنوان یک فولاد سازی در حال حاضر ۴۵۰ هزار تن میلگرد در سال تولید می کند که این فولادسازی شامل سه طرح کلاف سازی، فولاد سازی ۶۰۰ هزار تنی( که در حال حاضر ماشین آلات آن به ایران رسیده) و یک طرح آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تنی است.

افزون بر این ، ۳۲ درصد شرکت «جاده ریل دریا» در اختیار “ومعادن” است و این میزان سهم در حال انتقال به شرکت تجلی توسعه معادن فلزات بوده، که طرح های این شرکت نیز شامل اسکله بندر عباس برای پهلو گرفتن کشتی های ۱۵۰ هزار تنی و انجام فعالیت های ریلی است.

پذیرش تجلی در بورس …

طرح های زیادی در حال انتقال به شرکت تجلی توسعه معادن فلزات است و به زودی شرکت سرمایه خود را به ۳۶۰۰ تا۵ هزار میلیارد تومان می رساند و به طور قطع تا پایان سال هم از طریق پذیره نویسی با قیمت ۱۰۰ تومان ۴۹ درصد سهم آن عرضه خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 × = بیست چهار