مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات جزئیات همکاری های شرکت باختر و صبانور را برای همکاری و استارت پروژه جانجا توضیح داد.
مرتضی علی اکبری دریک نشست خبری با ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت شرکت باختر و همکاری با شرکت صبانور برای ورود به پروژه های جدبد معدنی از جمله معدنکاری جانجا اظهار کرد: شرکت معدن کار باختر حدود ۳۲۰ نفر سهام دار اشخاص حقیقی دارد. ما در ابتدا با شرکت صبانور از سال گذشته وارد مذاکرده شدیم و ۴۰ درصد سهام این شرکت را خریداری کردیم که کار سختی بود.
علی اکبری ادامه داد: ما یه توافق نامه امضا کردیم و از اشخاص حقیقی سهام را خریداری کردیم، الان ۴۰ درصد متعلق به تجلی و ۶۰ درصد متعلق به صبانور است. در مجموع یک استراتژی تعیین کردیم که با همکاری هم تبدیل به یک شرکت بزرگ معدنکاری شویم.
مدیرعامل شرکت تجلی عنوان کرد: ۱۶۶ میلیارد تومان در ابتدا سرمایه این شرکت بود و الان به ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است که صرف خرید ماشین آلات معدنی شده است. ما از طریق افزایش سرمایه به دنبال تامین ماشین آلات هستیم. شرکت باختر در چند معدن فعال است و سودآوری خوبی هم داشته است. حدود ۷۰ میلیارد تومان سود سال ۱۴۰۱ شرکت بوده است.

علی اکبری ادامه داد: ما در مناقصه که برای جانجا برگزار شد شرکت کردیم و باختر برنده شد و هفته گذشته رسما این برنده شدن ابلاغ شد و قرارداد در این هفته منعقد می شود. ۱۷۸۰ میلیارد تومان مبلغ قرارداد در فاز اول است که برای ۲۰ میلیون تن تعیین شده است.
او افزود: معدن کار باختر با ورود به این پروژه به غیر از غرب کشور وارد مناطق دیگر هم می شود و فعالیت خود را توسعه می دهد. سهامداران این شرکت می خواهند به لحاظ تامین مالی و نیروی انسانی بیشتر فعالیت کند. برای معدن جانجا یک پروژه سه ساله داریم که در سال اول ۵ میلیون تن، سال دوم ۷ میلیون تن و سال سوم ۸ میلیون تن معدن کاری است.
او اضافه کرد: این شرکت اقداماتی را برای ورود به بورس هم انجام داده است و برای این کار قراردادی را پیش از بسته بود که محدودیت هایی در اجرا داشت. ولی الان این مشکلات برطرف شده است. این شرکت با توجه به سودآوری سال های آینده می تواند ظرفیت خیلی خوبی داشته باشد. این شرکت با پذیرشش در بورس می تواند وضعیت متفاوتی از گذشته داشته باشد.
علی اکبری در بخش دیگری تصریح کرد: شرکت تجلی معادن لیتیومی را در اختیار گرفته است. ما بیشتر سرمایه گذاری مان روی مواد خاکی به خصوص لیتیوم رفته است،

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− چهار = 2