به گزارش ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت در تیرماه سال جاری، در راستای حمایت از زنجیره فولاد و صنایع پایین دستی، صادرات سنگ آهن، کنسانتره و گندله را صرفا با اخذ مجوز از معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه و پرداخت عوارض مجاز دانسته و اعلام کرد که به منظور حمایت از تولیدکنندگان فولاد و ضرورت توجه به ارزآوری زنجیره تولید این محصولات، هر گونه صادرات سنگ آهن، کنسانتره و گندله صرفاً در شرایطی مجاز خواهد بود که نیاز تولیدکنندگان فولاد کشور تأمین شده باشد.

هفته گذشته اما سعید عباسپور- مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت- در نامه ای خطاب به علی اکبر شادمانی – مدیرکل دفتر مقررات صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران- بخشنامه قبلی این وزارتخانه در رابطه با صادرات اقلام مذکور صرفاً با مجوز معاونت امور معادن و صنایع معدنی را منتفی اعلام کرد.

در متن این نامه آمده است:

” پیرو نامه 60/180469 مورخ 99/7/23 در خصوص لغو نامه شماره 60/86857 مورخ 1399/4/8 موضوع ساماندهی صادرات سنگ آهن، کنستانتره و گندله آهن، بدین وسیله مفاد نامه 60/86098 مورخ 1399/4/7 نیز ملغی اعلام می گردد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ نمایند. “

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − = 5