حسن غریبی مشاور معدن شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از تملک دو معدن جدید طلا و مس در خراسان رضوی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت تجلی؛ حسن غریبی مشاور معدن شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات اظهار داشت: ذخایر اولیه شناسایی شده برای این معادن حدود 350 هزار تن و با عیار مس 2.5 درصد است که ما در حال حاضر در حال عملیات اکتشاف در این معادن هستیم؛ و پیش بینی ما بر این است که پس از پایان عملیات اکتشافی ذخایر قطعی معدن بیشتر از این رقم ها باشد.
وی با اشاره به اینکه این معادن در منطقه معدنی خراسان رضوی واقع شده است ادامه داد: پروانه کشف این معادن توسط شرکت تجلی خریداری شده است و ما در حال مذاکره برای تملک یک معدن مس دیگر در این منطقه معدنی هستیم
این کارشناس حوزه معدن در پاسخ به پرسش درباره پیش بینی میزان بهره برداری از این معادن بیان کرد: تا زمانی که عملیات اکتشافی را کامل نکرده باشیم نمی توان از میزان دقیق بهره برداری سالانه از معدن صحبت کرد. در حال حاضر عملیات اکتشاف به پیمانکار سپرده شده است که پس از پایان عملیات توسط پیمانکار به سرعت برای پروانه ذخیره و بهره‌برداری معدن اقدام می‌کنیم.
وی در پایان این معادن را یکی از چندین پروژه معدنی تجلی در حوزه فلزات سنگین بر شمرد و اضافه کرد: در حال حاضر چهار محدوده مس در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و یزد در دست مطالعه داریم و یکسری کارهای مطالعاتی در زمینه کانی ها و عناصر سنگین ژرمانیوم انجام داده ایم. مطالعاتی هم در استان همدان بر معادن لیتیوم انجام داده ایم که کاربردهای زیادی در فناوری های نوین دارد و آیند صنعت معدن است که به محض عملیاتی شدن هر کدام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 × = پنج