به گزارش می متالز، اردشیر سعدمحمدی درباره ساز و کار بورس کالا و قیمت گذاری محصولات گفت: عرضه محصولات فولادی طی سال های گذشته در بستر بورس کالا باعث شفافیت، رقابت و سرعت فروش محصولات در بنگاه های فولادی شده که موجب رونق اقتصادی به لحاظ گردش مالی سریع تر و مطمئن تر شده است.

وی افزود: دسترسی به محصول باکیفیت و ارتباط مالی شفاف تر در اقتصاد از مزایای اولیه عرضه محصولات در بورس کالا است. امیدوارم شرایطی برای امکان فروش صادراتی محصولات فولادی در بورس کالا فراهم شود. با ایجاد مزیت هایی در این خصوص همچون معافیت مالیاتی در حوزه صادرات، جذابیت ورود تولیدکنندگان به رینگ صادراتی بورس کالا بیشتر می شود و شاهد شفافیت در بخش صادرات هم خواهیم بود.

این مقام مسوول ادامه داد: بورس کالا یک مسیر مشخص، شفاف و بین المللی بوده که کارکردهای آن برای اقتصاد در دنیا اثبات شده است.لذا مقاومت عده محدودی در مسیر توسعه این بازار نمی تواند تاثیری در روند توسعه داشته باشد.

سعدمحمدی گفت: در بورس کالا مشتریان بنگاه ها به رقابت بهتری می پردازند. رابطه عرضه و تقاضا که فرمولی بین المللی برای کشف قیمت ها بوده به بهترین شکل ایجاد می شود و کیفیت محصولات هم برای همگان مشخص می شود. این موارد همگی از مزیت های بورس کالا برای اقتصاد و تولید است که در نهایت به ارتقای کیفیت و رقابت صحیح بنگاه های تولیدی منجر می شود.

بر اساس این گزارش، سعدمحمدی دانش آموخته رشته مهندسی معدن در مقطع دکترا، طی دو دهه گذشته علاوه بر سمت های اجرایی و مدیریتی عضو هیات علمی دانشگاه نیز بوده است. مدیرعاملی شرکت های تهیه تولید و مواد معدنی، فملی، ملی فولاد، ذوب آهن اصفهان، هلدینگ توسعه معادن روی، قائم مقام و معاون معدنی ایمیدرو، عضویت در هیات عامل ایمیدرو و هیات مدیره فولاد مبارکه بخشی ازسوابق کاری وی در بخش صنعت و معدن است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 × هفت =