مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس از تصویب دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه با هدف تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به پروژه های دارای توجیه اقتصادی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بیگ زاده از تصویب دستورالعمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه در جلسه دیروز هیات مدیره سازمان بورس خبر داد و به سنا گفت: این دستور العمل با هدف تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به پروژه های دارای توجیه اقتصادی به تصویب رسیده است .

وی افزود: شرکت پروژه شرکتی است که به شکل سهامی عام و با ساز و کار پذیره نویسی عمومی و به منظور تکمیل و بهره برداری از پروژه های کلان اقتصادی که دارای توجیه فنی و اقتصادی است، تشکیل خواهد شد. سرمایه شرکت حداقل هزار میلیارد تومان خواهد بود و موسسین آن حداقل باید ۵۰ درصد سرمایه را به شکل نقدی و غیر نقدی تعهد کنند.

این مقام مسئول توضیح داد: آورده غیر نقد می تواند حداکثر ۳۰ درصد سرمایه شرکت مشتمل بر پروژه و ملحقات آن و دارایی نقد شونده مانند اوراق با درآمد ثابت و سهام شرکت های پذیرفته شده باشد. دارایی نقد شونده باید در طول اجرای پروژه صرف تامین مالی پروژه شود و تمام این انتقال ها نیز به ارزش کارشناسی انجام خواهد شد.

بیگ زاده ادامه داد: موضوع فعالیت موسسین باید در راستای شرکت پروژه باشد یا سرمایه گذاری عمده ای در رابطه با موضوع تاسیس داشته باشند و الزام دارد تا زمان اتمام پروژه در شرکت حضور داشته باشند و تضامینی از جمله قسمتی از سهام آنها جهت اتمام پروژه در زمانبندی اعلامی در وثیقه بورس مربوطه قرار می گیرد. این شکل تاسیس در صورتی که منجر به تامین مالی پروژه های دارای توجیه شود، می تواند ضمن کمک به توسعه موجبات رونق تولید و اشتغال را در راستای اقتصاد مقاوتی فراهم آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 8 = شانزده