قوی ترین پروژه های عمرانی

قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران

چشم انداز شهرها در حال تغییر است. با توجه به بحران های اقتصادی جهانی در سال های اخیر، قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران توانسته اند باعث بهبود صنعت ساخت و ساز کشور شوند. صنعت ساخت و ساز در سراسر جهان در حال رونق است. کشورها نه تنها به دنبال اسکان جمعیت در حال رشد خود هستند، بلکه به دنبال رقابت در مقیاس جهانی می باشند.

درحقیقت اگرچه درگذشته شهرت هر کشور به گستردگی جغرافیایی آن محدود می شد اما امروزه کشورها به پروژه های عمرانی بزرگ خود شناخته می شوند. به لطف پیشرفت های بزرگی که در سال های اخیر در معماری و تکنولوژی ایجاد شده، امروزه ساخت سازه های عظیم با طراحی های خاص و اعجاب انگیز در کشور عزیزمان ایران گسترش یافته است.

پروژه های بزرگ ساختمانی از پروژه ساخت خانه های جدید، برج های تجاری- اداری، تونل های زیر دریایی، نیروگاه های هسته ای یا پروژه های حمل و نقل شهری و بین شهری گرفته تا پروژه های تامین برق یک منطقه یا ساخت یک مجموعه تفریحی، به هرحال زندگی هزاران نفر را دگرگون می کنند. یک پروژه ساخت و ساز یا عمرانی قوی برای منطقه، مزیت دائمی خواهد داشت. گذشته از ایجاد هزاران شغل در مرحله ساخت و ساز، پروژه های عمرانی بزرگ می توانند فرصت هایی را برای اقتصاد منطقه به ارمغان آورند که در سالهای آتی نیز مزایای زیادی خواهد داشت.

1.پل طبیعت (تهران)

پل طبیعت یک پل پیاده روی غیر خودرویی است که بر روی بزرگراه مدرس تهران احداث شده است. این پل، پارک آب و آتش را به پارک طالقانی متصل می کند. پل طبیعت تهران شامل 2 طبقه اصلی است که یک طبقه دیگر نیز بر روی 2 ستون درختی به آن اضافه شده است.

این پل با طول 270 متر برخلاف دیگر انواع پل های پیاده رو که صرفا جهت رفت و آمد مردم هستند، با دارا بودن فضاهای مختلف نشستن، پوشش گیاهی، رستوران و کافه، باعث حضور و مکث افراد می شود. طراحی این پل که اولین گزینه لیست قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران است، به صورت یک مسیر منحنی شکل طراحی شده که در بخش های مختلف عرض و شیب متفاوتی دارد. این پل با لوله های فلزی در ارتفاع 40 متر طراحی و اجرا شد که در نوع خود بی نظیر بود. پوشش گیاهی بستر این پل و حداقل بودن تعداد پایه ها باعث جذابیت بیشتر این پروژه عمرانی بزرگ ایران شده است.

در بخشی که پل طبیعت به پارک آب و آتش می رسد، عرض سطح اصلی تا 55 متر گسترش یافته تا شبیه به یک میدان ورودی باشد و در طبیعت پارک محو شود. درواقع محل ورودی پل یا جایی که سطح زمین به اتمام می رسد و پل آغاز می شود، نامشخص است. عرض این پل در بخش های مختلف بین 6 تا 13 متر متغیر است.

پل طبیعت (تهران)

2.     ساختمان تجاری- مسکونی مرز (بانه)

ساختمان تجاری و مسکونی مرز که در استان کردستان شهر مرزی بانه ساخته شده یکی دیگر از قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران است. این ساختمان مدرن در زمینی به مساحت 500 متر مربع در 3 بلوک مجزا در کنار هم ساخته شده است.

این پروژه شامل یک طبقه زیر زمین شامل پارکینگ و واحدهای تجاری، یک طبقه همکف و یک نیم طبقه تجاری و یک طبقه مسکونی بر روی آن می باشد.

نمای سه بعدی ساختمان مرز بانه با دارا بودن صفحات متعدد شکل گرفته است. صفحات تشکیل دهنده حجم سازه از جنس سیمان سفید بوده و فاصله بین صفحات نیز با رنگ مشکی مزین شده تا در نهایت پروژه سه بعدی مرز به صورت سیاه و سفید شکل گیرد.

ساختمان تجاری- مسکونی مرز (بانه)

3.     خانه شریفی ها (تهران)

خانه شریفی ها یک ساختمان 7 طبقه به همراه آسانسور، استخر و سالن ورزشی است. این ساختمان در منطقه دروس تهران در زمینی به مساحت 1400 مترمربع طراحی و ساخته شده است.

ویژگی متمایز این خانه مدرن تهران 3 اتاق شبیه به جعبه های چوبی بزرگی است که به کمک یک سیستم دوار طراحی شده برای آن، قابلیت چرخش دارد. می توان اتاق های این سازه که در لیست قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران قرار دارد را در آب و هوای سرد بسته نگه داشت و هنگامی که خورشید در آسمان است تنها با لمس یک دکمه، به صورت 90 درجه به سمت خارج چرخاند.

خانه شریفی ها (تهران)

4.     بام لند چیتگر (تهران)

مجموعه بام لند تهران یکی دیگر از قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران است که در زمینی به مساحت ۶۵۰۰۰ مترمربع طراحی و اجرا شده است.

مرکز خرید بام ‌لند تهران، به عنوان اولین مرکز خطی در فضای باز ایران شناخته می شود. طراحی مجموعه بام لند ترکیبی از معماری ایرانی سنتی، اروپایی و مدرن است که در آن از المان هایی نظیر روستاهای طبقاتی، بادگیرهای کویری و مواد و مصالحی همچون چوب، سیمان، سنگ و آجر با رنگ های قهوه ای جهت حس نوستالژی بودن فضا در کنار مدرنیته استفاده شده است.

مجموعه بام لند از کنار هم قرار گرفتن ۱۲ ویلای 2 طبقه ساخته شده که این تفاوت در ساختار، باعث جذاب تر شدن آن شده است. سالن آمفی تئاتر روباز با ظرفیت 250 نفر، کلوپ ماهیگیری، مسیر پیاده روی، پیست دوچرخه سواری، اسکله قایق سواری، شهربازی و ساحل سنگی از جمله دیگر بخش های این مرکز خرید بزرگ تهران است.

بام لند چیتگر (تهران)

5.     باشگاه ورزشی دشت نور (مازندران)

ساختمان ورزشی دشت نور استان مازندران یکی دیگر از قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران است. این سازه در فضایی به متراژ ۷۴۵ متر مربع طراحی و اجرا شده است.

ساختمان به لحاظ سازه ای متشکل از 2 خرپا و 2 دیوار بزرگ منحنی شکل در طرفین شرقی و غربی سازه است. حجم کلی و نمای ساختمان به گونه ای است که گویا سازه از زمین به سمت آسمان بلند شده است. در نمای این ساختمان مدرن ایران از قطعات چوبی استفاده شده تا همسان با طبیعت اطراف باشد.

باشگاه ورزشی دشت نور (مازندران)

6.     آپارتمان مسکونی شماره صفر (تهران)

آپارتمان شماره صفر یکی دیگر از قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران است که با نمایی مدرن در شهر تهران قرار دارد. این آپارتمان با نمایی مدرن و خاص جهت تامین حداکثری نور و دید طراحی شده است. رنگ غالب نمای این پروژه بازسازی شده، سفید با نوارهای تیره و پانل های مسی براق است که بسیار زیبا و شکیل در قلب تهران می درخشد.

نمای هندسی مدرن و مدولار با سنگ کریستال سفید هرات و استفاده از پانل های کامپوزیت با روکش فلز مس از جمله نواوری های این پروژه عمرانی در کشور ایران است.

آپارتمان مسکونی شماره صفر (تهران)

7.     مجموعه آوای خلیج فارس (کیش)

مجموعه آوای خلیج فارس در زیربنای بخش ساحلی حدود 20 هزار متر مربع و چیزی حدود 15 هزار متر مربع مساحت دریا و نیز 1400 مترمربع اسکله هلالی شکل به عنوان یکی از بزرگ ترین مجموعه های فرهنگی- تفریحی کشور ایران می باشد. مجتمع آوای خلیج فارس جزیره کیش که به عنوان یکی دیگر از قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران شناخته می شود، در شمال شرقی این جزیره در بهترین نقطه نزدیک اسکله تفریحی واقع شده است.

اگر چه محوریت اصلی پروژه عمرانی آوای خلیج فارس راه اندازی آب نما و موزیکال دریایی به همراه پروجکشن، انیمیشن و لیزر شو بوده است اما سازه این مجموعه به امکانات بی نظیر دیگری نیز مجهز شده است.

بزرگ ترین سالن آمفی تئاتر ساحلی با ظرفیت 1340 نفر جهت برگزاری انواع برنامه های فرهنگی، هنری و کنسرت، اسکله، باغ گل، رستوران و کافی شاپ، گیم لندز و کلوپ کودکان از جمله دیگر بخش های این مجموعه تفریحی بزرگ ایران می باشد.

مجموعه آوای خلیج فارس (کیش)

8.     ساختمان گندم (تهران)

ساختمان اداری گندم یکی دیگر از قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران است. این ساختمان در خیابان شیخ بهائی تهران قرار دارد. در قسمت های جنوبی و غربی نمای این ساختمان مدرن، جهت کنترل تابش نور خورشید، از یک پوسته نیمه شفاف در شبکه اصلی استفاده شده است. طرح این بنا درواقع استعاره ای از ساقه گندم است که وجه تسمیه نام سازه نیز می باشد. این سازه در زمینی به مساحت 680 متر مربع طراحی شده که زیربنای آن 8000 مترمربع می باشد.

ساختمان گندم (تهران)

9.     ساختمان اداری بهتاش (اصفهان)

ساختمان اداری بهتاش که در شهر اصفهان قرار دارد به عنوان یکی دیگر از قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران شناخته می شود. نمای این سازه به دلایل مختلفی همچون جلوگیری از تابش مستقیم خورشید و یا رعایت قوانین شهرداری و … به صورت دو پوسته طراحی شده است. طراحی پوسته رویی شبیه به ریل قطار با توجه به نوع فعالیت واحدهای اداری ساختمان، انتخاب شده است. آجر به عنوان متریال اصلی این سازه مدرن ایران انتخاب و استفاده شده است.

ساختمان اداری بهتاش (اصفهان)

10.      برج جام ملت (تهران)

مجتمع تجاری اداری جام در سایتی به متراژ ۴۶۰۰ متر مربع یکی دیگر از لیست قوی ترین پروژه های عمرانی در ایران است.

معماری منحصر به فرد و مدرن برج جام ملت تهران در 60 هزار متر مربع فضا از بالاترین استانداردها بهره برده است. این برج در 32 طبقه با 555 واحد پارکینگ و همچنین 28 واحد پارکینگ ویژه معلولان طراحی شده است.

در این برج رستوران با محوطه روباز، عرصه فرود هلی کوپتر، سالن اجتماعات و نمازخانه نیز طراحی و اجرا شده است.

برج اداری- تجاری جام تهران با ارتفاعی حدود 100 متر در مساحتی بالغ بر 67000 مترمربع در سال 1395 در  خیابان شریعتی تهران ساخته شده است. این برج با معماری سوپر لوکس کلاس A کشور یکی از سازه های نوین، لوکس و مدرن کشور ایران است.

برج جام ملت (تهران)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 − = دو