فصل اقتصاد – رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران از روند رو به رشد سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی در کشور خبر داد.

«بهرام شکوری» افزود: افزایش قیمت مواد معدنی به خصوص در حوزه آهن، مس و روی و همینطور افزایش نرخ دلار باعث شده فعالان اقتصادی حوزه معدن و صنایع معدنی و صاحبان سرمایه ورود پیدا کنند و سرمایه گذاری در زنجیره ارزش انجام دهند.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: خوشبختانه امروز جهش خوبی در بحث فرآوری مواد معدنی در تمامی بخش های مواد معدنی به خصوص در طلا، مس، روی و آهن در کشور ایجاد شده است.
وی افزود: آهن یکی از زنجیره های مهم کشور است و در ضمن سهم عمده ای در صادرات غیر نفتی، تولید و اشتغال جامعه دارد.
شکوری در ادامه بر ضرورت پرهیز از خام فروشی مواد معدنی در کشور تاکید کرد و اظهارداشت: این مواد ارزشمند باید در داخل تبدیل به محصولات نهایی و سپس روی ریل صادرات قرار گیرد.
وی ادامه داد: فرآوری و تبدیل مواد معدنی در داخل موجب ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، رونق تولید، ارزآوری و بسیاری موارد دیگر می شود.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی با اشار به اینکه ایران کشوری غنی از نظر ذخایر معدنی محسوب می شود برلزوم حمایت از توسعه زنجیره ارزش محصولات معدنی و فلزی در کشور تاکید کرد.
وی افزود: خوشبختانه تحرکات خوبی در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور صورت گرفته که یکی از اصلی ترین مشوق های آن افزایش قیمت مواد معدنی و محصولات معدنی در دنیا و همینطور افزایش نرخ ارز بوده است.
شکوری یادآورشد: این دو عامل سبب شده فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه با علاقه بیشتری در این زنجیره سرمایه گذاری کنند.
برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا سه شنبه هر روز ساعت 19:05 به مدت 50 دقیقه به تهیه‌کنندگی «سید وحید موسوی و مهرگان طور سوادکوهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد از اینروعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه + = 7