معاملات هفته منتهی به 26 خرداد ماه با افت 0.4 درصدی شاخص کل به پایان رسید. در این راستا معدنی‌ها شاهد رشد 3.8 درصدی میانگین قیمت زیرمجموعه‌های خود بودند. گروه فلزات اساسی نیز هر چند اندک اما با افزایش 0.1 درصدی شاخص گروه را تجربه کردند.

بررسی جزئیات معاملات هفته منتهی به 26 خردادماه نشان از آن دارد که گروه معدنی سبقت قابل توجهی از فلزی ها گرفتند. به طوریکه شاخص این گروه با رشد 3.8 درصدی همراه شد. در این میان بیشترین رشد قیمت به نماد گل گهر تعلق گرفت که با رشد بیش از 11 درصدی هفته گذشته را سپری کرد. در همین راستا بیشترین معاملات گروه نیز به این نماد تعلق گرفت. به طوریکه «کگل» دادوستد 55 میلیارد تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد. دیگر دوقلوی سنگ آهنی یعنی چادرملو نیز توانست با 2.4 درصد سود در این هفته روبرو شودو خرید و فروش بیش از 38 میلیارد تومانی را به ثبت رساند. معدنی‌ دماوند نیز دیگر نمادی بود که عملکرد قابل توجهی را در این هفته به نمایش گذاشت و بیش از 10 درصد سود نصیب سهامداران کرد. در این میان نکته قابل توجه معامله «کدما» تنها در دو روز هفته بود. در حالی این نماد در 18 خردادماه به دلیل ظن دستکاری بازار / استفاده از اطلاعات نهانی متوقف شد که پس از شفاف سازی در تاریخ 24 تیرماه بازگشایی شد. «کدما» در اطلاعیه شفاف سازی اعلام کرد که به استحضار می رساند از تاریخ گزارشگری قبلی (صورتهای مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 99) و همچنین مطابق گزارشات ماهانه ارسالی تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده است.

در این میان دیگر نمادهای معدنی نیز توسعه معادن و فلزات بیشترین معاملات گروه را به خود اختصاص داد. به طوریکه «ومعادن» توانست خرید و فروش بیش از  45میلیارد تومانی را به خود اختصاص دهد. هر چند در مجموع هفته بازدهی منفی 2.4 درصدی را در کارنامه این نماد شاهد بودیم.

بررسی عملکرد نمادهای فلزی نیز نشان می دهد که نوسانات شدید در این گروه به ثبت افزایش 0.1 درصدی شاخص این گروه منجر شد. در میان نمادهای فلزی، فولاد مبارکه توانست افزایش 1.5 درصدی قیمت را تجربه کند و به این ترتیب بیشترین رشد را در میان دیگر نمادهای همگروه به خود اختصاص داد. همچنین بیشترین معاملات گروه نیز به «فولاد» تعلق گرفت. به طوریکه با خرید و فروش بیش از 420 میلیون برگه سهم به ارزش 313میلیارد تومان در صدر مبادلات جای گیرد. دیگر لیدر گروه یعنی ملی مس ایران نیز توانست دادوستد بیش از 262 میلیارد تومانی را در این هفته ثبت کند. البته در نهایت هر سهم «فملی» زیان کمتر از یک درصدی را به نمایش گذاشت. فولاد کاوه جنوب کیش نیز از دیگر نمادهای مثبت این گروه در هفته گذشته بود که رشد قیمت 1.4 درصدی را نصیب سهامداران کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× نُه = 9