رئیس جمهور با اشاره به افتتاح طرح های بسیار مهم صنعتی و معدنی در هفتاد و نهمین هفته از افتتاح طرح های ملی کشور، گفت: افتتاح ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح در یک روز و در یک استان نشانگر توانمندی ملت، برنامه ریزی دولت و کارآمدی دولت و ملت است که در سخت ترین شرایط جنگ اقتصادی مهمترین پروژه ها را به ثمر رسانده اند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایمیدرو، حسن روحانی روز پنج شنبه در هفتاد و نهمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و در آیین افتتاح طرح های ملی صنعتی و معدنی در استان کرمان، افزود: افتتاح منظم هر هفته طرح ها و پروژه های ملی کشور از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ، پیام روشن و مفهوم بسیار مهمی برای دوستان و دشمنان ما دارد.

وی افزود: باز هم در بحث‌های امروز روشن شد که در زمینه فولاد به طور کامل از خام‌فروشی فاصله گرفته ایم، در یک مقطعی بود که بسیاری از سنگ‌آهن‌هایمان را به صورت خام به فروش می‌رساندیم، از کشور صادر می‌کردیم اما امروز زنجیره تولید کامل شده و به فولاد رسیدیم و امروز دیگر سنگ خام صادر نمی‌کنیم، مراحل مختلف تولیدی را در اختیار داریم و این زنجیره در کنار هم متصل است و محصول نهایی را تولید می‌کنیم و نشانگر این است که از ارزش افزوده بالای کار و تلاش و فعالیت مردم استفاده می‌کنیم. نه اینکه فقط از معدن استخراج کنیم و آن را در اختیار دیگران قرار دهیم.امروز طرح عظیمی در تولید فولاد افتتاح شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: همانطور که شنیدید ظرفیت تولید ۱.۷ میلیون تن است که ظرفیت بسیار بالایی است. در آغاز به تدریج شروع می‌شود و به ظرفیت کامل می رسد و می‌تواند برای توسعه کشور تاثیرگذار باشد و همانطوری که ملاحظه کردید، تقریباً این مجتمع در یک استان ادعای خودکفایی دارد. یعنی هم زنجیره‌اش را در استان تأمین می‌کند از سنگ آهن گرفته تا مراحل بعدی‌اش. کنسانتره و گندله تا می‌رسد به مجتمع فولاد و هم آب را از داخل استان از طریق آبفا تأمین می‌کند که این بسیار مهم است و همین‌طور از طریق برق، نیروگاه لازم را تولید کند و خودکفا شود.این خودکفایی حائز اهمیت فراوان است. مشارکت مردم در اینگونه طرح‌ها بسیار مهم است و اینکه همه مردم حضور و مشارکت داشته باشند. هر کسی در حد توان خودش باید بیاید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 − دو =