شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، اولین شرکت پروژه محور بازار سرمایه ایران، با محوریت تکمیل پروژه های زنجیره فولاد از معدن تا نورد است. 

 این شرکت به عنوان شکل موثری از ابزارهای تامین مالی برای اجرای سریع تر پروژه ها در بازار سرمایه فعال شده و در حال حاضر برپایه طرح جامع فولاد کشور ودر راستای برنامه توسعه صنعت مناطق جنوبی، با شرکت های معتبر دیگر در عظیم ترین طرح فولادی کشور با شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز مشارکت می کند.

استراتژی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات که یکی از سهامداران این طرح عظیم در منطقه ویژه خلیج فارس است؛ اجرای پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن، توسعه مزیت سرمایه گذاری در اجرای فعالیت های معدنی، صنایع فلزی، استخراج و حمل و نقل زمینی و دریایی، تسریع، بهینه سازی، توسعه و تکمیل واحدهای زنجیره معدن می باشد.

پروژه های مربوط به سرمایه گذاری شرکت تجلی با شرکت معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز در مناطق جنوبی

یکی از پروژه های سرمایه گذاری شرکت تجلی با شرکت معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز در این طرح عظیم، پیش بینی ساخت فاز اول یک واحد تولید آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و 720 هزار تن در سال است.

همچنین احداث یک واحد گندله سازی با ظرفیت سالیانه تولید 5 میلیون تن، احداث واحد مگامدول احیاء مستقیم شماره 2 با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و 720 هزار تن، احداث یک واحد فولادسازی با دو کوره قوس الکتریکی و ظرفیت تولید 3میلیون تن در سال، احداث یک واحد نورد ورق گرم با ظرفیت تولید 3 میلیون تن و احداث دو واحد آهک سازی با ظرفیت تولید 120هزار تن در سال نیز از پروژه های در نظر گرفته شده ی این طرح عظیم محسوب می شود.

اجرا و استقرار این پروژه عظیم در حاشیه آب های آزاد، موثر در قیمت تمام شده محصولات

در طرح جامع فولاد کشور، توسعه فولاد در جنوب با رویکرد واردات مواد اولیه و صادرات محصولات با ارزش افزوده، مورد توجه ذینفعان زنجیره فولاد است و اجرای این طرح عظیم، همراه با سرمایه گذاری تجلی که توانسته اولین شرکتی باشد که اجرا و تامین مالی پروژه های کلان در حوزه صنایع معدنی و فلزی، استخراج و اکتشاف را به عهده گیرد، به این رویکرد جامه عمل خواهد پوشاند.

موقعیت جغرافیایی این طرح درکنار آب‌های آزاد از ویژگی‌‌های موثر در قیمت تمام شده محصولات و تامین بازارهای صادراتی است و با این دیدگاه شرکت تجلی، برای سرمایه گذاری در عظیم ترین طرح فولادی کشور با شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز مشارکت می کند. 

سهولت دسترسی به مواداولیه خارجی از طریق حمل ‌و نقل دریایی، فراهم بودن بستر سرمایه‌گذاری مناسب و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، استفاده از مزیت‌های رقابتی کشور، امکان تولید و صادرات محصولات با ارزش‌‌افزوده بالا، دسترسی به آب مورد نیاز، به‌کارگیری تکنولوژی روز و مصرف کمتر انرژی، از مزایای احداث این طرح می باشد.

علاوه براین با توجه به یکی از شیوه‌های تامین خوراک مورد استفاده فولادسازها در دنیا باید گفت؛ استفاده از معادن برون‌‌مرزی، یکی از اهداف اولیه این طرح است که از مزیت‌های آن بهره مندی از زیرساخت‌های انرژی، منابع طبیعی و برخی پتانسیل‌های دیگر کشورها می باشد، از این روی واردات مواداولیه از جمله کنسانتره یا گندله و تبدیل آن به محصولات نهایی با ارزش‌افزوده از اهم برنامه های این طرح خواهد بود که البته تا زمان تکمیل زنجیره تولید، استفاده از مواداولیه داخلی به شاخص‌های اقتصادی طرح کمک خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو × 8 =