نماد تجلی روز چهارشنبه 20 بهمن ماه به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت متوقف شد. این توقف پس از بازدهی بیش از 40 درصدی تجلی طی دو هفته گذشته صورت گرفت…

 نماد تجلی روز چهارشنبه 20 بهمن ماه به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت متوقف شد. این توقف پس از بازدهی بیش از 40 درصدی تجلی طی دو هفته گذشته صورت گرفت.

مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات ضمن اعلام خبر آغاز عملیات اجرایی احداث دو کارخانه بزرگ تولید ورق گرم رول شده به خبرنگار بورس24 توضیح داد : این کارخانه ها با ظرفیت 4 میلیون تن هستند که با مشارکت شرکت های مطرح و بنام صنعتی و معدنی چادرملو و تجلی توسعه معادن و فلزات راه اندازی شده اند. این کارخانه ها در شهرهای فریمان و اردکان مستقر شده اند و سرمایه اولیه آن ها برای آغاز به کار حدود 40 هزار میلیارد تومان است.

او درباره اهمیت این کارخانه ها تاکید کرد: تولید ورق گرم فولادی علاوه بر اینکه مواد اولیه ضروری و مورد نیاز صنایع فولادی داخل کشور را تامین می کند، به کاهش مصارف ارزی نیز منجر خواهد شد. ضمن این که می تواند در آینده ایران را به یکی از صادرکنندگان اصلی محصولات فولادی در منطقه تبدیل نماید.

وی با اشاره به کاربرد طرح های تولیدی ورق نورد گرم در فریمان و اردکان، گفت: آهن اسفنجی به عنوان مواد اولیه مورد نیاز تولید اسلب نازک در این طرح ها از طریق شرکت چادرملو تامین خواهد شد.

او اضافه کرد: از طرفی با توجه به سند چشم انداز 1404 که تولید سالانه حداقل 55 میلیون تن فولاد را در کشور پیش بینی کرده، حمایت و پشتیبانی از چنین طرح هایی لازم است و از خام فروشی آهن اسفنجی نیز جلوگیری می کند.

در ادامه از علی اکبری درباره علت توقف نماد تجلی پرسیدیم. او تصریح کرد: نماد تجلی متوقف شد تا درباره اطلاعات پروژه عظیم ملی که این شرکت در دست دارد، افشای اطلاعات صورت گیرد. شرکت تجلی به همراه شرکت چادرملو اقدام به احداث بزرگترین واحد تولید ورق نورد گرم کرده است. احداث این پروژه عظیم گامی بزرگ در ارتقا صنعت معدنی و فلزی کشور به شمار می رود. زیرا در زنجیره معدنی و فلزی کشور تولید ورق از مرحله تولید اسلب ارزش افزوده بالایی به همراه دارد.

در پایان از علی اکبری پرسیدیم که آیا پس از بازگشایی تجلی، عرضه در این سهم ادامه خواهد داشت؟ او پاسخ داد: تا زمانی که مجبور به عرضه نباشیم حجم عرضه ها پایین خواهد بود اما در غیر این صورت گاهی ناچاریم که حجم عرضه ها را افزایش دهیم تا با توصیه های صورت گرفت نماد متعادل بشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 − دو =