«تجلی» به فرابورس می‌آید


از جمله اقداماتی که برای رفع مشکلات و افت و خیز های قیمتی و بازگرداندن اعتماد سرمایه گذاران در بازار سرمایه در حال انجام است شکل‌گیری شرکت‌های پروژه‌محور سهامی عام است که شرکت تجلی به عنوان اولین شرکت پروژه محور با ارتباط مستقیم سپرده گذاران با پروژه های منتخب و توسعه روش های نوین مالی و توسعه فرهنگ سرمایه گذاری میتواند گامی مفید در جهت بازدهی و سودآوری سهامداران بردارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در جلسه پذیرش که در تاریخ سوم خرداد/1400 برگزار شد  مدیرعامل شرکت تجلی نیز در این جلسه از همکاری مسئولین بورس، ایمیدرو و شرکتهای سرمایه گذار عمده برای پیشبرد این کار تشکر کرده و افزود: در حال حاضر در اجرای چندین پروژه بزرگ تولید فولاد، کلاف، آهن اسفنجی، کنسانتره و گندله مشارکت داریم و پروژه های دیگری نیز در حوزه های تولیدی و حمل و نقل ترکیبی در برنامه قرار دارد. گزینش همه این طرح ها بر اساس بازدهی و سودآوری بالای آن و حاصل مطالعات گسترده بوده است

مرتضی علی اکبری همچنین به استقبال و پشتیبانی شرکتهای بزرگی چون سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، چادرملو و گل گهر برای شکل گیری تجلی به عنوان اولین شرکت پروژه محور در حوزه صنعت اشاره کرد و افزود: به علت تازه بودن این کار در بازارسرمایه روند انجام کارهای قانونی مشکل بود و مسلما شرکتهای دیگری از این دست، مسیر ساده تری خواهند پیمود.

وی پیش بینی کرد رتبه نقد شوندگی سهام تجلی بالا خواهد بود چرا که در همین مرحله هم شرکتهای بزرگ خواهان خریداری سهام بیشتری از آن هستند.
علی اکبری از برنامه افزایش سرمایه 62000 میلیارد ریالی شرکت برای تامین منابع مورد نیاز پروژه ها خبرداد که از این میزان تنها 15 درصد آن از طریق واگذاری سهام به عموم مردم تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در همین رابطه بر عزم این سازمان در تسریع روند پذیرش شرکت‌های پروژه‌محور تاکید کرد.

امیر هامونی در جلسه پذیرش شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» در فرابورس با تاکید بر اینکه اتفاق خوبی در بازار سرمایه در حال وقوع است، گفت: حضور مجموعه‌های توانمند برای شکل گرفتن این حرکت، می‌تواند موفقیت این امر را به عنوان نخستین گام‌ها تامین کند. وی تصریح کرد: پذیره‌نویسی تجلی را به منزله یک عرضه اولیه واقعی می‌دانم.  مدیرعامل شرکت تجلی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر در اجرای چند پروژه بزرگ تولید فولاد، کلاف، آهن اسفنجی، کنسانتره و گندله مشارکت داریم و پروژه‌های دیگری نیز در حوزه‌های تولیدی و حمل‌ونقل ترکیبی در برنامه قرار دارد. گزینش همه این طرح‌ها بر اساس بازدهی و سودآوری بالای آن و حاصل مطالعات گسترده بوده است.  مرتضی علی‌اکبری همچنین به استقبال و پشتیبانی شرکت‌های بزرگی مثل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، چادرملو و گل‌گهر برای شکل‌گیری تجلی به عنوان اولین شرکت پروژه‌محور در حوزه صنعت اشاره کرد و افزود: به علت تازه بودن این کار در بازار سرمایه روند انجام کارهای قانونی مشکل بود اما شرکت‌های دیگری از این دست، مسیر ساده‌تری خواهند پیمود.  وی رتبه نقدشوندگی سهام تجلی را بالا پیش‌بینی کرد و افزود: در همین مرحله شرکت‌های بزرگ خواهان خریداری سهام بیشتری از این شرکت هستند.  علی‌اکبری از برنامه افزایش سرمایه ۶۲ هزار میلیارد ریالی شرکت برای تامین منابع موردنیاز پروژه‌ها خبر داد که از این میزان تنها ۱۵ درصد آن از طریق واگذاری سهام به عموم مردم تامین خواهد شد.  مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز در این جلسه از لزوم شکل‌گیری شرکت‌های پروژه‌محور سهامی عام برای پشتیبانی واقعی از تولید تاکید کرد.

امیرحسین نادری گفت: مدیران و فعالان اقتصادی وظیفه دارند بسترهای مناسبی فراهم کنند تا مردم با امنیت خاطر و اطمینان به بازدهی و سودآوری مناسب در زنجیره تولید سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: بیش از ۶۰ نوع عنصر معدنی در کشور ما وجود دارد که این مزیت نسبی در جهان کم‌نظیر است. با برنامه‌ریزی و اجرای درست می‌توان از این نعمت خدادادی برای افزایش ثروت عمومی و جذب سرمایه‌های مردم در مسیر تولید استفاده کرد.

نادری گفت: در حال حاضر قیمت‌های جهانی فولاد و محصولات معدنی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و موقعیت مناسبی است تا با سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه از طریق شرکت‌هایی مثل تجلی از فرصت پیش آمده به بهترین شکل استفاده کنیم. همچنین لازم است با نگاهی درازمدت روی فلزات استراتژیک آینده همچون فلز لیتیوم و امثال آن سرمایه‌گذاری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − = چهار