شرکت صبا امید غرب خاورمیانه در راستای اجرای طرح های صنعتی خود، یک واحد گندله سازی به ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰هزار تن در حوزه جغرافیایی شهرستان بیجار ایجاد کرده است که هدف از اجرای آن، پاسخگویی به بخشی از نیازهای داخلی کشور و صرفه جویی ارزی به دلیل کاهش واردات محصول و ایجاد اشتغال، آبادانی و توسعه پایدار منطقه و همچنین صادرات محصول با توجه به تقاضای جهانی است.

سعید صادقی، معاون برنامه ریزی و نظارت بر شرکت‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در جریان بازدید از پروژه گندله‌سازی فولاد تکنیک، گفت: یکی از پروژه های مهم گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات که توسط شرکت صباامید غرب خاورمیانه در حال انجام است، احداث پلنت ۹۰۰هزارتنی گندله در بیجار کردستان است.

وی افزود: ۷۰درصد سهام صباامید غرب خاورمیانه متعلق به شرکت صبانور و ۳۰درصد در اختیار شرکت پروژه محور تجلی توسعه معادن و فلزات است. پس از مناقصه عمومی که اوایل امسال برگزار شد، شرکت فولاد تکنیک به عنوان پیمانکار داخلی برنده مناقصه شد و کار خود را آغاز کرد.

صادقی در ادامه با اشاره به اقلیم منطقه بیجار، خاطرنشان کرد: ضروری است که در زمان مناسب آب و هوایی از حداکثر توان استفاده شود. همچنین بایستی نظارت کامل برای اجرای این پروژه وجود داشته باشد که بازدیدهای مستمر در دستور کار شرکت صبا امید غرب خاورمیانه و دستگاه‌ نظارتی این شرکت و مشاوران آن است و نظارت بسیار خوبی از طریق هلدینگ “ومعادن”  و به ویژه معاونت برنامه ریزی و نظارت بر امور شرکت‌ها در حال انجام است.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر شرکت‌های هلدینگ توسعه معادن و فلزات در خصوص بازدید از این پروژه، تاکید کرد: ضرورت داشت تا از سایت اسکله سازی فولاد تکنیک بازدید شود که در جریان این بازدید، مراحل مختلف ساخت تجهیزات گندله سازی از نزدیک بررسی شد و تسریع در روند پروژه مورد تاکید قرار گرفت.

به گفته وی، مدیرعامل فولاد تکنیک طی دستوری خواستار تسریع در کار شد و اعلام کرد که هر نوع تجهیزات و نیروی انسانی که مورد نیاز است را مهیا کنند تا کار با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. اجرای به موقع و سریع پروژه ها، در کاربردی بودن طرح ها بسیار موثر است.

گفتنی است؛ بر اساس برنامه توسعه صنعت فولاد و رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام در سال ۱۴۰۴، به ۷۸ میلیون تن گندله نیاز است که با توجه به ظرفیت‌های موجود و طرح‌های در دست احداث، حداکثر ظرفیت گندله کشور در سال ۱۴۰۴ حدود ۷۵.۵ میلیون تن است؛ لذا ایجاد واحدهای جدید گندله سازی بسیار توجیه پذیر است و شرکت صبا امید غرب خاورمیانه به عنوان یکی از زیرمجموعه های هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز در اجرای طرح های صنعتی خود، یک واحد گندله سازی به ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰هزار تن در حوزه جغرافیایی شهرستان بیجار ایجاد کرده است.

بر اساس پیش بینی ها ماده اولیه گندله، یعنی کنسانتره، از خطوط فراوری سنگ آهن معادن زیرمجموعه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور تامین می شود. هدف از اجرای این طرح پاسخگویی به بخشی از نیازهای داخلی کشور و صرفه جویی ارزی از طریق کاهش واردات محصول و ایجاد اشتغال، آبادانی و توسعه پایدار منطقه و همچنین صادرات محصول با توجه به تقاضای جهانی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − = سه