معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در آیین رونمایی از طرح آزادسازی شش‌هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور گفت: «شرکت های سهامی عام پروژه» به بسته‌های سرمایه‌گذاری برای احیای معادن غیر فعال کمک می کنند.

به گزارش رصد اقتصادی ،  وجیه الله جعفری با بیان این مطلب در این مراسم که با حضور وزیر صمت برگزار شد، افزود: طرح احیا معادن کوچک مقیاس به عنوان یکی از طرحهای اقتصاد مقاومتی مطرح است که مجری این طرح از طرف وزارت صمت، ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران می باشد.

وی ادامه داد: در این راستا شناسایی معادن کوچک مقیاس غیرفعال و راه‌های فعال سازی آنها از طریق شرکت‌های مشاوره ای انجام گرفت.

رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: عارضه یابی‌های این معادن انجام شد و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای احیاء برنامه‌ریزی گردید.

جعفری بیان کرد: این بسته ها امکان سرمایه گذاری را روی بسیاری از معادن غیر فعال (مشکل زیرساخت، ذخیره کم، عدم اکتشاف کامل) فراهم می کند.

وی اضافه کرد: مجموعه‌ای از معادن غیرفعال وجود دارد که باید جهت گیری برای سرمایه‌گذاری با امکان فعال سازی برای آنها فراهم گردد.

گفتنی است آیین طرح آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیر فعال کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمان‌های صمت استانی به صورت ویدئو کنفرانسی و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان آیین، دستور برگزاری مزایده عمومی واگذاری 6 هزار معدن و محدوده حبس شده را که بزرگترین مزایده کشور می باشد، صادر کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = شانزده