اولین شرکت پروژه محور وارد بازار سرمایه شد و با عرضه سهام این شرکت در فرابورس ایران زمینه مشارکت سهامداران خرد در اجرای پروژه‌های کلان اقتصادی فراهم خواهد شد که علاوه بر انتفاع این سرمایه‌گذاران از سود آوری آتی پروژه‌های شرکت، زمینه‌ساز هدایت سرمایه‎‌های کوچک به بخش مولد اقتصادی کشور و افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

به گزارش ایسنا، خادم‌المله – مدیر عامل تامین سرمایه امین – با اشاره به ورود اولین شرکت پروژه‌محور با نام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به بازار سرمایه اظهار کرد: این شرکت در سال ۱۳۹۹ توسط شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با مشارکت شرکت صنعتی و معدنی گل گهر و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با هدف اجرا و تأمین مالی پروژه‌های کلان با محوریت توسعه صنایع معدنی و فلزی، استخراج و اکتشاف معادن و تولید فلزات اساسی ایجاد شده است.

وی افزود: بر همین اساس و در پی همکاری مجدانه شرکت فرابورس ایران و سازمان بورس، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در دی ماه سال ۱۳۹۹ در بازار دوم فرابورس پذیرش و در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است.

به گفته خادم‌المله، شرکت در حال حاضر در مرحله اخذ مجوز افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۲ هزار میلیارد ریال است که ۱۵ درصد از مبلغ مذکور در حدود ۹،۳۰۰ میلیارد ریال در قالب عرضه عمومی از طریق بازار سرمایه تامین خواهد شد.

شرکت تأمین سرمایه امین به عنوان مشاور پذیرش و عرضه سهام شرکت تجلی در تلاش است که هر چه سریع‌تر فرآیند اخذ مجوز افزایش سرمایه این شرکت از سازمان بورس طی شده و با عرضه سهام آن در بازار سرمایه گام موثری در حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه اجرای پروژه‌های صنعتی به ویژه صنعت معدن  و فلزات صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با عرضه سهام این شرکت در فرابورس ایران زمینه مشارکت سهامداران خرد در اجرای پروژه‌های کلان اقتصادی فراهم خواهد شد که علاوه بر انتفاع این سرمایه‌گذاران از سودآوری آتی پروژه‌های شرکت، زمینه‌ساز هدایت سرمایه‎‌های کوچک به بخش مولد اقتصادی کشور و افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت + 9 =