معاون وزیر صنعت با توجه به تصویب دستورالعمل تاسیس شرکت سهامی عام پروژه در هیات مدیره سازمان بورس گفت: گام مثبتی در جهت هدایت سرمایه های مردمی به سمت تولید رقم خورد.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید زرندی از تصویب دستورالعمل تاسیس شرکت سهامی عام پروژه در هیات مدیره سازمان بورس با تعامل وزارت اقتصاد و سازمان خبر داد و گفت: با توجه به روند تشکیل سرمایه طی دهه 90، موضوع تقویت جریان سرمایه گذاری در پروژه‌های ملی و بزرگ از برنامه‌های مهم وزارت صنعت بوده که یکی از ابزارهای مهم تامین مالی این پروژه‌ها پذیره نویسی مردمی است.

وی افزود: شرکت پروژه‌ها پس از اخذ موافقت سازمان بورس نسبت به جمع آوری منابع مالی از طریق پذیره نویسی عمومی و انجام پروژه اقدام می‌کنند که این مهم ضمن تقویت روند سرمایه گذاری، امکان تضمین رشد اقتصادی و اشتغالزایی در سنوات آتی را نیز فراهم خواهد آورد.

زرندی ادامه داد: همزمان با طی مراحل تصویب موضوع در سازمان بورس، در وزارت صنعت اقدامات لازم جهت تعریف پرو‌ژه‌ها و تشکیل هیات موسس در سه ماه اخیر انجام شده و در حال حاضر پروژ‌ه‌ هایی در زنجیره سیلیکون متال، پوشاک، صنایع غذایی، خودرو و قطعات وابسته، صنایع معدنی و … تعریف و در حال طی مراحل لازم برای اخذ موافقت سازمان بورس برای تاسیس شرکت سهامی عام پروژه قرار دارند. انتخاب پروژه‌ها به نحوی بوده که با اجرای آنها و رسیدن به مرحله بهره برداری، آثار قابل توجهی در تکمیل زنجیره های تولید و تقویت ارزش افزوده پدیدار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × شش =