The interior of the ThyssenKrupp Steel USA factory in Calvert, Alabama, is pictured in this undated handout photo. Germany's ThyssenKrupp has agreed to compensate buyers of its U.S. steel plant for any underperformance in the next few years to seal a long-awaited deal to be outlined later on November 29, 2013, two people familiar with the transaction said. REUTERS/ThyssenKrupp/Handout via Reuters (UNITED STATES - Tags: BUSINESS COMMODITIES INDUSTRIAL) ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. FOR EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. NO SALES. NO ARCHIVES.THIS PICTURE IS DISTRIBUTED EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS ORG XMIT: TOR109


آمار تولیدی سال جاری تا پایان مردادماه نشان می‌دهد که از ۱۲ محصول منتخب معدنی، شش محصول با افزایش تولید مواجه شده که در صدر آن‌ها شمش آلومینیوم خالص قرار دارد و شش محصول هم کاهش تولید را تجربه کرده‌اند که بیش‌ترین کاهش متعلق به چینی بهداشتی است.

بورس۲۴ : آمار تولیدی سال جاری تا پایان مردادماه نشان می‌دهد که از ۱۲ محصول منتخب معدنی، شش محصول با افزایش تولید مواجه شده که در صدر آن‌ها شمش آلومینیوم خالص قرار دارد و شش محصول هم کاهش تولید را تجربه کرده‌اند که بیش‌ترین کاهش متعلق به چینی بهداشتی است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع پنج ماهه نخست سال جاری حدود ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۰۰ تن فولاد خام تولید شده است که نسبت به ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته افت ۶.۸ درصدی نشان می‌دهد.

پس از آن آلومینا نیز شش درصد کاهش تولید را در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و از ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ تن به ۹۶ هزار و ۴۰۰ تن رسیده است.

کمترین میزان کاهش تولید مختص کنسانتره زغالسنگ بوده که با تولید ۶۱۵ هزار و ۳۰۰ تن در مجموع پنج ماهه امسال کاهش ۴.۱ درصدی تولید را ثبت کرده است. طی پنج ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹، ۶۴۱ هزار و ۳۰۰ تن کنسانتره زغالسنگ تولید شده بود.

در مقابل اما بیشترین میزان کاهش تولید را در این مقایسه آماری، چینی بهداشتی تجربه که با افت ۱۳.۲ درصدی از ۴۶ هزار و ۶۰۰ تن به ۴۰ هزار و ۴۰۰ تن رسیده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه تولید به ترتیب ۹ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۴۰۰ تن محصولات فولادی و ۲۶ میلیون و ۴۳۳ و ۳۰۰ تن سیمان تولید شده که هر یک ۱۰.۶ درصد کمتر از میزان تولیدات آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته بوده است. در پنج ماهه نخست سال گذشته نیز به ترتیب ۱۱ میلیون و ۲۵ هزار و ۹۰۰ تن محصولات فولادی و ۲۹ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۰۰ تن سیمان تولید شده بود.

بر اساس این گزارش، به ترتیب شمش آلومینیوم، شیشه جام، ظروف چینی، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای و کاتد مس در پنج ماهه امسال افزایش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تجربه کرده‌اند.

شمش آلومینیوم با ۳۰.۶ درصد افزایش از ۱۷۰ هزار و۴۰۰ تن به ۲۲۲ هزار و ۶۰۰ تن، شیشه‌جام از ۴۳۳ هزار و ۳۰۰ تن به ۵۴۸ هزار و ۴۰۰ تن و ظروف چینی از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن به ۲۴ هزار و ۲۰۰ تن تولید در مجموع پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رسیده‌اند.

همچنین کاشی و سرامیک در این مدت با افزایش ۷.۵ درصد از ۱۶۹ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع به ۱۸۱ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۶۰۰ تن افزایش تولید داشته است.

در نهایت نیز ظروف شیشه‌ای ۲.۳ درصد و کاتد مس ۱.۴ درصد افزایش تولید را تجربه‌کرده‌اند. از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه و ۳۰۵ هزار و ۵۰۰ تن ظروف شیشه‌ای و ۱۲۱ هزار و ۸۰۰ تن کاتد مس تولید شده است؛ میزان تولید این محصولات در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۹۸ هزار و ۸۰۰ تن (ظروف شیشه‌ای) و ۱۲۰ هزار و ۲۰۰ تن (کاتد مس) بوده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× دو = 8