ایجاد شرکت های سهامی عام پروژه محور مانند شرکت تجلی تا چه اندازه می تواند به افزایش سوددهی شرکت های بورسی کمک کند؟

تیتر20 – وضعیت بورس در ماه های گذشته سهامداران را نسبت به وضعیت سهامشان دلسرد کرده است. این موضوع در صورت اصلاح وضعیت تالار شیشه ای می تواند به ضرر شرکت های بورس از جمله شرکت های فولادی همچون ذوب آهن اصفهان که در تلاش برای رفع مشکلات به صفر رساندن زیان انباشت است، تمام شود.
درواقع در شرایط فعلی شرکت های بورسی به دنبال راهکارهایی هستند تا با تحریک سهامداران بر استقبال بیشتر، سرمایه مورد نیاز برای توسعه هرچه بیشتر را فراهم کند.
اما این بار شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» با رویکرد جدید و در پی تشکیل شرکت تجلی همکاری جدیدی را با ذوب آهن اصفهان کلید می زند. 
شرکت «تجلی» به عنوان اولین شرکت پروژه محور با تمرکز هرچه بیشتر بر پروژه های مشترک ، به دنبال سودآوری بیشتر برای سهامداران خواهد بود.
با تغییر مدیریت در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن  فلزات دیدگاه جدیدی به جهت توسعه هرچه بیشتر حوزه معدن و صنایع معدنی در دستور کار قرار گرفت. 
«ومعادن» در نظر دارد در حوزه تامین مواد اولیه، تولید و حوزه بازرگانی با مجموعه ذوب آهن وارد همکاری های بیشتر شده و در نهایت با تولید محصولات جدید استقبال سهام داران را افزایش دهد. 
درواقع «ومعادن» در راستای توسعه صنعت فولاد دست بکار شده تا با سرمایه گذاری هرچه بیشتر سودآوری و رضایت سهامداران را به دنبال داشته باشد. 
نادری مدیریت جدید شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بدنبال تولید محصولات جدید در ذوب آهن است تا میزان سوددهی این مجموعه را افزایش داده و وضعیت بورسی آن را ارتقا دهد. آن طور که پیداست «ومعادن» با اجرای این طرح به دنبال سلطه بیشتر بر شرکت های فولادی است. 
مشارکت در تأمین منابع مالی پروژه ها و کمک در تکمیل طرح های توسعه از طریق نخستین شرکت سهامی عام پروژه محور که توسط «ومعادن» در بازار سرمایه شکل گرفته، یعنی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، بعنوان ظرفیت دیگری در همکاری های فی مابین در این همکاری صورت می گیرد.
اما ایجاد شرکت های سهامی عام پروژه محور تا چه اندازه می تواند به افزایش سوددهی شرکت های بورسی کمک کند.
محمودرضا الهی فرد کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با «تیتر20» درباره تشکیل تاثیر شرکت تجلی در بازار سرمایه، بیان کرد:  بدون شرکت یک شرکت سرمایه گذاری به دنبال تولید نخواهد بود بلکه اقدامات خود را در حوزه مسائل مالی تنظیم می کند تا میزان سوددهی افزایش پیدا کند. 
وی تصریح کرد: درواقع شرکت تجلی تمرکز اصلی خود را برروی پروژه های مشترک با ذوب آهن اصفهان می گذارد تا هرچه سریع تر به نتیجه برسد.  درواقع «ومعادن» با تشکیل این شرکت تصمیم بر آن دارد تا پروژه ها را بیش از گذشته زیر نظر داشته باشد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه ذوب آهن 2  یا 3  پروژه مشترک با «ومعادن» دارد، افزود: امروز پروژه های شرکت های بورسی در بررسی عملکرد آنها و همچنین استقبال سهامداران نقش مهمی بر عهده دارند زیرا سرمایه گذاری در پروژه ها، سهامداران را نسبت به سوددهی شرکت در آینده امیدوار می کند. 
الهی فرد اظهار کرد: به همین دلیل است که شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن  فلزات با ایجاد شرکت هایی همچون «تجلی» به دنبال فعالیت های تخصصی در روند کاری خود است. 
به گزارش تیتر 20، بدون شک نگاه تخصصی «ومعادن» در سایه نگاه سرمایه گذاری در بخش معدن و فلزات می تواند نتایج خوبی برای شرکت های فلزی به همراه داشته باشد. حضور این مجموعه و سرمایه گذاری آن در پروژه وضعیت سهام شرکت ها را ارتقا داده و راه برای توسعه هرچه بیشتر باز خواهد شد.
درواقع این نگاه تخصصی می تواند شروع خوبی در بخش معدن و صنایع معدنی باشد که در نتیجه آن وضعیت شرکت های فلزی در بازارسرمایه ارتقا پیدا کند. 
نتیجه مثبت از این همکاری می تواند نمونه بارزی از تغییر مثبت نگاه مدیریتی در مجموعه های مختلف باشد. تسلط بر بازار و حوزه فعالیت منجر به تعریف پروژه و طرح هایی می شود که شرکت ها را از ضرر و زیان نجات خواهد داد. «ومعادن» با تمرکز بر سرمایه گذاری، با اجرای پروژه ها مشترک و شرکت های جدید خواهان توسعه هرچه بیشتر در بخش معدن و صنایع معدنی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ چهار = 5