شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» که با محوریت پروژه‌ای کار خود را در بخش معدن آغاز کرده است می‌تواند خود پیشرو در جذب سرمایه باشد.

به گزارش می‌متالز، شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» با رصد بازار و بررسی توجیه اقتصادی پروژه‌های معدنی ۱۲ طرح را در دستور کار خود قرار داده تا با سرمایه گذاری در آن‌ها بتواند سرعت توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی را افزایش دهد.

از سویی دیگر تلاش می‌کند تا حضور سهامداران در پیشبرد این پروژه‌ها افزایش پیدا کند. در واقع نقش آفرینی سهامداران در پروژه‌های «تجلی» نسبت به دیگر سهامداران معدنی بیشتر خواهد بود.

یکی از چشم انداز‌های این شرکت حضور در زنجیره فولاد است که با نگاهی پروژه‌ای می‌تواند توسعه هر چه بیشتری را به همراه داشته باشد.

اما تا چه اندازه حضور چنین شرکتی در زنجیره فولاد الزامی است؟ بدون شک زنجیره ارزش فولاد از مهمترین زنجیره‌های ارزش در اقتصاد کشور محسوب می‌شود که توسعه آن علاوه بر افزایش تولید و تحقق چشم انداز ۱۴۰۴، بر اشتغال زایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی موثر خواهد بود.

اما در این بین در حلقه‌های مختلفی از این زنجیره نیازمند سرمایه گذاری خواهیم بود که بتوان محصولی با قیمت تمام شده کمتری را راهی بازار‌های داخلی و صادراتی کرد.

یکی از این حلقه ها، اکتشاف است که به شدت نیازمند سرمایه گذاری است و «تجلی توسعه معادن و فلزات» می‌تواند پیشرو در این موضوع باشد. به عنوان مثال حضور «تجلی» در توسعه معدن و صنایع مس جانجا از پروژه‌هایی است که حاکی از این ضرورت است. «تجلی» با رویکرد پروژه محور، سرمایه‌ها را راهی بخش‌هایی می‌کند که مستعد بوده و می‌توانند سود خوبی برای سهامداران به همراه داشته باشند. از سویی دیگر این شرکت با حضور در کنسرسیوم انتخاب شده، نقش مهمی در توسعه اکتشافات که سال‌ها مغفول مانده است ایفا می‌کند و می‌تواند با تامین سرمایه بخشی از مشکلات در حوزه اکتشافات را از میان بردارد.

اما تنها دستاورد تجلی، تامین سرمایه برای معدن جانجا نخواهد بود، این شرکت در کنار رسالت اصلی خود، توسعه اجتماعی و فرهنگی را محقق می‌کند. در نتیجه با چنین رویکردی، «تجلی» می‌تواند پیشرو در سرمایه گذاری در بخش معدن با سبک خود باشد. مشارکت سهامداران در پروژه‌ها باعث می‌شود تا «تجلی» به سراغ پروژه‌هایی برود که توجیه اقتصادی به همراه داشته باشد.

این موضوع مستلزم رصد دقیق بازار و بررسی شرایط کامودیتی‌ها است که به عهده تیم تحقیق و توسعه توانمندی در «تجلی» و همچنین به دنبال آن در شرکت توسعه سرمایه گذاری معادن و فلزات «ومعادن» است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = نُه